اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

9 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش مهارتی 9 میلیون و 500 هزار نفر ساعت در استان همدان طی سال گذشته خبر داد.

9 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در همدان

سید‌مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعال بودن 355 حرفه آموزشی طی سال گذشته اظهار کرد: در سال 90 بیش از 9 میلیون و 500 هزار نفر ساعت معادل 41 هزار و 636 نفر دوره در استان همدان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

وی ضمن تأکید بر اهیت بخش خصوصی اظهار داشت: این بخش  بیش از 48 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان را زیر پوشش قرار داده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: آموزش در بخش دولتی نیز در مراکز ثابت در کلیه شهرستان‌ها و همچنین در صنایع، دانشگاه‌ها، زندان، پادگان و مناطق روستایی به صورت رایگان اجرا شده است.

وی گفت: به منظور جبران کمبود آموزش در مناطق دور دست و فاقد مرکز فنی و حرفه‌ای همدان در سال گذشته 360هزار نفر ساعت آموزش به روستائیان ارائه کرده است.

باقری تعامل فنی و حرفه‌ای با دانشگاه را خوب ارزیابی کرد، و افزود: در سال گذشته پنج مرکز جوار دانشگاهی در استان همدان فعال بودند که این مراکز نزدیک به 240 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال جهاد اقتصادی به‌منظور ارتقاء سطح مهارت نیروی کار همگام با فناوری‌های روز 123 هزار نفر ساعت آموزش ویژه شاغلان صنعت اجرا شد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان در پایان  سخنان خود علل گرایش به بزهکاری را بیکاری و فقدان مهارت دانست، و تأکید کرد: در سال گذشته فنی و حرفه‌ای استان همدان حدود 285 هزار نفر ساعت آموزش به زندانیان ارائه کرده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول