اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان:

ورزش در ارتقای روحیه فتوت و جوانمردی نقش بسزایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: ورزش می‌تواند در ارتقای روحیه فتوت و جوانمردی نقش بسزایی ایفا کند.

ورزش در ارتقای روحیه فتوت و جوانمردی نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک صاحب حجتی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل، کارکنان و رؤسای ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: در گذشته نگاه به مقوله ورزش تنها نگاه سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود، اما در دهه‌های گذشته این نگاه تغییر کرده و ورزش امروز در حوزه‌های مختلف اجتماعی ایفای نقش می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که افتخاری در زمینه ورزش در عرصه ملی و بین‌المللی رخ می‌دهد، آثار و برکات آن را به وضوح می‌توان در بین جوانان و خانواده‌‌ها نظاره کرد و این نشان می‌دهد مرز و قلمرو ورزش نسبت به گذشته توسعه و گسترش یافته و امروز به ورزش تنها به عنوان یک سرگرمی نگریسته نمی‌شود.

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور با تاکید بر اینکه ورزشکاران سفیران فرهنگی نظام هستند ادامه داد: ورزش می‌تواند در مهار ناهنجاری‌ها مثمرثمر واقع شده و روحیه فتوت و جوانمردی را در جامعه ارتقاء دهد.

حجتی ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در تلاشند با توسل به ترفندهای مختلف کانون خانواده‌ها را از هم بپاشانند تا از این طریق بتوانند به اهداف خود دست یابند که برنامه‌ریزی برای مقابله با این ترفند دشمنان باید به عنوان اصلی اساسی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: نظام سلطه با ترویج فساد، فحشا و ابتذال از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ضربه زدن به جوانان و بی‌تفاوت کردن این قشر آینده‌ساز به دین و ولایت فقیه است که می‌طلبد مسئولان در زمینه مقابله با این تلاش دشمنان لحظه‌ای غافل نشوند.

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن المپیک 2012 بیان داشت: وزارتخانه ورزش و جوانان برای کسب مدال‌های رنگارنگ در این المپیک برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده و امید می‌رود ورزشکاران با غیرت ایران اسلامی بتوانند در این میدان بزرگ درخشش خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت افتخارآفرینی و کسب مدال در مسابقات جهانی، بین‌المللی و المپیک برای همه کشورهای دنیا گفت: ورزشکاران کشورمان باید در مسابقات مختلف جهانی به منظور کسب مدال تلاش کنند تا دنیا با نام جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های ورزشی ایران بیش از پیش آشنا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز سال گذشته را سالی موفقیت‌آمیز برای ورزش استان دانست و بیان داشت: با تمام مشکلات و کمبودهای مالی و اعتباری خوشبختانه ورزشکاران این استان توانستند در میادین مختلف ورزشی با کسب مدال‌های رنگارنگ موجب افتخار و سربلندی این استان شوند.

خسرو قمری افزود: بهره‌برداری از چندین پروژه بزرگ ورزشی، تعمیر 160 مکان ورزشی، جذب و ساماندهی بیش از 80 هزار ورزشکار از مهم‌ترین اقدامات انجام شده این اداره در سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ادغام سازمان جوانان و اداره تربیت بدنی در وزارتخانه ورزش و جوانان مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی و ساماندهی چارت تشکیلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولان وزارت ورزش به آن توجه کنند.

این مسئول عدم نظارت بر پروژه‌های شرکت تجهیز،عدم امکان ارتقاء تحصیلی برای کارکنان ورزش و جوانان، عدم تخصیص به موقع اعتبارات، نداشتن خوابگاه برای برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها، گرفتن ورودی از سوی برخی فدراسیون‌ها در هنگام برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که از وظایف اصلی فدراسیون‌ها به شمار می‌رود و... را برخی از مشکلات پیش روی این اداره عنوان کرد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول