اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

فعالیت دومین جشنواره مصرف منطقی دارو در اهواز آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره دانش آموزی مصرف منطقی دارو از امروز به مدت دو روز در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز آغاز به کار کرد.

فعالیت دومین جشنواره مصرف منطقی دارو در اهواز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره دانش‌آموزی مصرف منطقی دارو اظهار داشت: مصرف بسیاری از داروها از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها و داروهای تزریقی در استان خوزستان از متوسط کشوری بیشتر است و می‌توان از طریق ارائه آموزش‌های لازم درباره مصرف منطقی دارو به دانش‌آموزان این میزان را کاهش داد.

بهزاد شریف‌ مخمل‌‌زاده افزود: مصرف دارو در استان خوزستان رویه‌ای منطقی ندارد این در حالی است که دارو مانند یک تیغ دو لبه است که اگر درست از آن استفاده نشود ممکن است اثرات زیانباری به دنبال داشته باشد، از این رو برای ترویج مصرف منطقی دارو نیازمند انجام کار فرهنگی در استان هستیم.

وی ادامه داد: ‌با توجه به اینکه هفته سلامت به نام سالمندان نام‌گذاری شده است، معاونت غذا و دارو دانشگاه جندی‌شاپور نیز نظارت‌های خود در زمینه مصرف دارو در سالمندان را افزایش می‌دهد.

‌مخمل‌‌زاده تصریح کرد: در زمینه مصرف منطقی دارو دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را به خوبی دریافت و به والدین خود منتقل کنند؛ در جریان برگزاری جشنواره مصرف منطقی دارو مواردی مانند خطرات دارویی، نحوه مصرف داروها و مواردی مانند آن در قالب شعر، داستان و نمایشنامه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان ابتدا اطلاعات دارویی را دریافت می‌کنند و پس از آن در قالب انجام کارهایی هنری، پیام‌های دارویی را تمرین می‌کنند؛ در پایان نیز آثار هنری برگزیده انتخاب و در سطح مدارس استان نمایش داده می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در کنار ارائه آموزش‌های دارویی به دانش‌آموزان، اطلاعاتی نیز در زمینه لبنیات و مصرف این ماده غذایی مفید به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. در حال حاضر توزیع محصولات غذایی پروپیوتیک افزایش یافته، اما بسیاری از افراد جامعه با این نوع مواد آشنایی ندارند و دانش‌آموزان می‌توانند در زمینه شناساندن مواد غذایی مفید به خانواده‌ها فعالیت خوبی داشته باشند.

مخمل‌زاده گفت: آشنایی با انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و موارد مصرف آن‌ها از مهم‌ترین محورهای جشنواره است، زیرا مصرف بی‌رویه این داروها می‌تواند موجب افزایش مقاومت دارویی شود. در این جشنواره داروخانه‌ای با عنوان "دکتر منطقی" طراحی و ایجاد می‌شود و دانش‌آموزان در بازدید از این داروخانه اطلاعاتی درباره مصرف صحیح دارو دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول