اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عکاس برجسته کشور:

مقوله نماز و نیایش باید با ابزار و هنر روز تبیین شود

خبرگزاری فارس: عکاس برجسته کشور گفت: مقوله نماز و نیایش باید با ابزار و هنر روز تبلیغ و تبیین شود.

مقوله نماز و نیایش باید با ابزار و هنر روز تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش، "جاسم غضبان‌پور" اظهار کرد: فریضه نماز به‌عنوان رکن و اساس عبادت و بهترین حالت انسان در برابر معبود نیازمند توجه جدی متولیان فرهنگی جامعه است.

وی سطحی‌نگری را از مهم‌ترین موانع در مسیر گسترش فرهنگ متعالی نماز دانست و افزود: نیاز انسان به عبادت و نیایش، نیازی اساسی و سترگ است و نباید در معرض سطحی‌نگری قرار گیرد.

غضبان‌پور با اشاره به اینکه فریضه نماز دارای جایگاه و اهمیت اجتماعی و تربیتی ارزشمندی است گفت: حضور قلب و تمرکز در نماز موجب تقویت روح و روان انسان شده و زمینه روحی انسان را برای دریافت مواهب الهی و تسری آن در جامعه فراهم می‌سازد.

وی افزود: عکس با توجه به تاثیرگذاری بصری، نفوذ زیادی در افکار و اندیشه مخاطبان داشته و اگر این هنر رویکرد دینی و مذهبی داشته باشد موجب نهادینه شدن فرهنگ صحیح نیایش و پاسخگوی نیاز معنوی مخاطبان خواهد بود.

وی افزود: اگر هنرمند با تمام وجود نماز را باور داشته باشد، این تعهد در برابر خالق، در آثار هنری وی نیز متجلی شده و نمود خواهد یافت.

این عکاس برجسته کشور تاکید کرد: اگر مقوله نماز و نیایش با ابزار و هنر روز تبلیغ شود تاثیرگذاری بیشتری داشته و جامعه را در برابر لغزش‌ها واکسینه خواهد کرد.

غضبان‌پور برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت نماز و نیایش را در تولید آثار تاثیرگذار در این حوزه مهم ارزیابی کرد و گفت: جشنواره عکس نماز و نیایش که با گستره بین‌المللی برگزار می‌شود فرصت مغتنمی برای حضور عکاسان آئینی و تولید آثار فاخر هنری در این راستا است.

"جاسم غضبان‌‌پور" متولد 1342 خرمشهر است. وی کارشناس رشته عکاسی از دانشگاه هنر بوده و عکاسی حرفه‌ای را از سال 1358 آغاز کرده است. زمینه‌های عکاسی هنری غضبان‌پور جنگ، مستند اجتماعی، معماری و فرهنگی است.

بر اساس این گزارش سومین جشنواره بین‌المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین‌المللی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول