اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح کرد:

تقویت پیوند با ولایت با ترویج فرهنگ نماز

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما باید با نماز جمعه وحدت را ایجاد کنیم، فرهنگ تقوا را نشر دهیم و با نماز بینش سیاسی مردم، پیوند خود با ولایت را تقویت کنیم.

تقویت پیوند با ولایت با ترویج فرهنگ نماز

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام سید رضا تقوی صبح امروز در جمع مردم کاکی گفت: یکی از پیامبران اعظم که نقش بسیار سازنده‌ای در تاریخ بشریت داشته و به تعبیری تاریخ‌ساز بوده است حضرت ابراهیم خلیل است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: حضرت ابراهیم از پیامبرانی است که خداوند متعال بخشی از سنت‌های این پیامبر را به اسلام منتقل کرده است.

وی ادامه داد: مسائلی که حضرت ابراهیم در شریعت خود داشته مورد توجه ذات اقدس متعال بوده و به عنوان جزیی از آداب عبادی اسلام هم مورد تاکید قرار گرفته است.

تقوی افزود: بیشترین آداب در برنامه حج است اینکه می‌گوئیم حج ابراهیمی و اصطلاح حج ابراهیمی را به کار می‌بریم به خاطر این است که در حج بخشی از مناسک حج ما همان مناسکی است که حضرت ابراهیم انجام می‌داده است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی همه کارها باید بر محور نماز شکل بگیرد یادآور شد: پیامبر می‌فرماید: نماز عمود دین است اگر عمود نباشد سقفی وجود ندارد و باید جامعه را به سوی نماز کشاند.

تقوی گفت:ما در کشور 700 شهر داریم که در آن‌ها نماز جمعه اقامه می‌کنیم و 32 هزار نفر نیروی ستادی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

تقوی یادآور شد: در کنار هر امام جمعه‌ای یک ستاد وجود دارد و آن‌هایی که در ستادها هستند جزء متدینین، افراد خوش‌نام و علاقمند به دین و دیانت و تربیت شده در خانواده‌های مؤمن هستند و تعدادی از مسئولان استان‌ها و شهرستان عضو ستاد نماز جمعه هستند و خدمت به نماز را افتخار می‌دانند.

تقوی با بیان اینکه ائمه جمعه از موضع نماز آمده‌اند تا به مردم خدمت کنند تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر خدمتی خوب است، خدمت مفید ارزشمند است اما بعضی خدمت‌ها نورانیت و لطافت بیشتری دارد و آن خدمت به نماز است و انبیاء الهی هم مبعوث شدند تا خادم نماز باشند و همه اسلام خلاصه شده است در نماز.

وی ضمن تجلیل از شهدا و ایثارگران یادآور شد: امروز ما هر چه داریم از شهدا و ایثارگران است و شهدا خودشان را آزاد کردند تا عاشق خدا شدند و توانستند تا عرش بالا بروند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خیلی‌ها بودند که نتوانستند خودشان را آزاد کنند، امام می‌آمد در حسینیه جماران صحبت می‌کرد و بسیجیان بی‌ادعا صحبت امام را می‌گرفتند و می‌رفتند عمل می‌کردند ولی بعضی‌ها که خیلی مدعی بودند،حرف‌های امام را نگرفتند ولی بسیجیان بودند که عمل کردند و رتبه قبولی را گرفتند و خود را آزاد کردند.

وی گفت: ما باید با نماز جمعه وحدت را ایجاد کنیم، فرهنگ تقوا را نشر دهیم و با نماز بینش سیاسی مردم و پیوند خود با ولایت را تقویت کنیم زیرا همه این‌ها از رسالت‌های نماز جمعه است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول