اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین سال پیاپی صورت گرفت

کسب رتبه برتر کشوری اقامه نماز دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از کسب رتبه برتر کشوری اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهارمین سال پیاپی خبر داد.

کسب رتبه برتر کشوری اقامه نماز دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران جشن تکلیف فرزندان کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانش‌آموزان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ظهر امروز با حضور فرزندان مکلف، خانواده‌های آن‌ها و مسئولان در سالن همایش‌های دانشکده مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

* نماز و قرآن محوریت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد گچساران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در این آئین اظهار کرد: در احادیث و روایات به موضوع تکالیف شرعی به عنوان پایه و اساس دین اشاره شده است و در این بین به نماز به عنوان یکی از اساسی‌ترین عبادات اشاره شده است.

سید یعقوب زراعت‌کیش با اشاره به اهمیت اقامه نماز برای همه افراد ابراز داشت: معیار قبولی و یا رد عبادات هر شخصی قبولی نماز است.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام به ادای این تکلیف الهی تأکید فراوان شده و مکلفان بایستی با دقت خاصی به این مقوله بپردازند.

زراعت‌کیش با بیان اینکه خداوند نیازی به نماز ندارد، خاطرنشان کرد: بهترین راه براى تکامل و تقرب انسان به خداوند نماز است و خدا به خاطر عنایت و توجه به انسان و تکامل او، این عمل را واجب کرده است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران محوریت فعالیت‌های فرهنگی بر اساس ترویج اقامه نماز و قرآن ترسیم شده است.

زراعت‌کیش با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بر اساس و بر محوریت نماز و قرآن پایه‌ریزی می‌شود، عنوان داشت: بسترسازی لازم برای بیان جاذبه‌های نماز به ویژه برای نوجوانان و جوانان امری لازم و ضروری است.

مقام عالی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران کسب رتبه برتر اقامه نماز در چهار سال پی در پی در بین 400 واحد دانشگاهی در کشور را نشان از فعالیت هوشمندانه و دقیق در این واحد دانشگاهی دانست.

زراعت‌کیش با تأکید بر برگزاری باشکوه و غنی جشن تکلیف نوجوانان بیان داشت: جشن تکلیف فرصتی است تا فرزندانمان پیداکردن فرصت و لیاقت حضور در محضر حضرت حق را جشن بگیرند.

* دانش‌آموزان رفتار اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند

امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نیز در این آئین با تأکید بر توجه ویژه والدین به فرزندان ابراز داشت: فرزندان ما دل‌های پاک و خدایی دارند و آن‌ها بهترین خداپرستان هستند.

حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی گفت: برگزاری جشن تکلیف یک جرقه بوده که از سوی ما زده می‌شود اما والدین مسئولیت سنگینی در قبال فرزندان خود دارند و بایستی به مسائل دینی اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جشن تکلیف ترویجی از سنت های الهی است، تصریح کرد: اولیا باید برای فرزندان خود وقت بگذارند و محتوای فکری و درونی آنان را در اختیار داشته و آن را در مسیر صحیح هدایت کنند تا این گوهر ارزشمند ضایع نشود.

کرمی یادآور شد: دانش‌آموزان باید رفتار اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و با پیروی از الگوهای شایسته اسلامی، سربلندی را برای خود، خانواده و کشور خود رقم بزنند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم معنوی از فرزندان مکلف با اهدای جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول