اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال گذشته

76 درصد از روستاییان استان مرکزی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: تا پایان سال گذشته 76 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

76 درصد از روستاییان استان مرکزی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا مشایخی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته 76 درصد از جمعیت روستایی و صددرصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: 88 روستا از روستاهای استان طی سال گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت گازرسانی شدند که با گازرسانی به این روستاها تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان تا پایان اسفند ماه 90 به بیش از 548 روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی 41 هزار و 500 مشترک به جمع مشترکان گاز استان افزوده شد بیان داشت: با جذب این تعداد مشترک که در تاریخ فعالیت شرکت گاز بی‌سابقه بوده، جمع کل مشترکان گاز استان به 391 هزار مشترک رسید.

مشایخی با اشاره به میزان گاز مصرف شده در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته 4 میلیارد و 588 میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مرکزی در بخش‌های مختلف مصرف شده که با توجه به هدفمندسازی یارانه‌ها صرفه‌جویی بسیار خوبی نیز در مصرف گاز از سوی مشترکان صورت گرفت.

به گفته وی از مجموع گاز مصرف شده در سال گذشته 918 میلیون مترمکعب معادل 20 درصد در بخش نیروگاه حرارتی، 2 میلیارد و 248 میلیون مترمکعب معادل 49 درصد در بخش صنایع و یک میلیارد و 422 میلیون مترمکعب معادل 31 درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نصب و اجرا 850 کیلومتر شبکه گاز و نصب 14 هزار و 300 مورد انشعاب جدید را از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد و متذکر شد: هم‌اکنون کل شبکه گاز استان مرکزی 6 هزار و 890 کیلومتر و کل انشعابات گاز نصب شده 226 هزار مورد است.

به گفته وی در حال حاضر 2 هزار و 650 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان مرکزی زیر پوشش استفاده از گاز طبیعی قرار دارند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول