اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد

گازرسانی به 128 روستای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: در حال حاضر 128 روستای گیلان در حال انجام عملیات گازرسانی هستند.

گازرسانی به 128 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید جلال نورموسوی عصر امروز جمع مدیران این شهرستان با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم در راستای افزایش خانوارهای شهری و روستایی زیر پوشش گاز طبیعی در گیلان اظهار داشت: درصد خانوارهای شهری و روستایی گازدار در طول دو دولت اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی تعداد خانوارهای شهری و روستایی برخوردار از گاز طبیعی استان در حوزه شهری را بالغ بر 439 هزار 693 خانوار و در حوزه روستایی نیز 173 هزار و 389 خانوار عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه تاکنون 928 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: بالغ بر 679 روستا در طول خدمت دولت نهم و دهم گازدار شده‌اند.

وی درباره نصب انشعابات گاز و شبکه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر بیان کرد: گیلان در حال حاضر دارای 11 هزار و 812 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز و 366 هزار و 296 انشعاب نصب شده در حوزه‌های شهری و روستایی است.

نورموسوی به وضعیت گاز رسانی در 16 شهرستان گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس جدیدترین آمارهای دریافتی حدود 441 هزار و 599 خانوار شهری و 296 هزار و 43 خانوار روستایی در گیلان ساکن هستند.

وی افزود: از این تعداد خانوارهای شهری و روستایی حاضر در گیلان بالغ بر 439 هزار و 693 خانوار مالک گاز در حوزه شهری و 173 هزار و 389 خانوار گازدار روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، درصد برخورداری گاز طبیعی در خانوارهای شهری را 99.6 درصد و در خانوارهای روستایی نیز 59 درصد اعلام کرد.

وی از وجود 70 جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در گیلان خبر داد و یادآور شد: این جایگاه‌ها به منظور استفاده و میزان مصرف سوخت خودروها به صورت پراکنده در 16 شهرستان گیلان ایجاد شده است.

نورموسوی با اشاره به تعداد روستاهای در حال اجرای عملیات گازرسانی در این استان اذعان کرد: در حال حاضر 128 روستای گیلان در حال انجام عملیات گاز رسانی هستند و تعداد شهرستان‌های سبز و برخوردار از نعمت گاز طبیعی در استان افزایش می‌یابد.

به گفته وی تاکنون 47 شهر گیلان دارای اشتراک و بهره‌مند از گاز طبیعی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان درصد مجموع گازرسانی به حوزه شهری و روستایی استان را بر طبق جمعیت شهری و روستایی بالغ بر 86 درصد و بر اساس خانوارهای آن دارای 83 درصد شاخص گاز رسانی ذکر کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول