اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

احداث 8 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اخذ موافقت احداث 8 پایگاه امداد و نجات بین شهری و پنج پایگاه امدادی و همچنین یک پایگاه امداد و نجات کوهستان از سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

احداث 8 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در خراسان شمالی

حامد سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ مجوزهای احداث این پایگاه‌ها گرفته شده که پنج پایگاه امدادی در قالب احداث انبار، پد بالگرد و فعالیت پست موقت فصلی انجام خواهد شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم به منظور اختصاص اعتبار برای اجرای این پروژه‌های هلال‌احمر انجام شده است.

سجادی پیگیری برای راه اندازی و اخذ مجوز دو شعبه جدید در شهرستان گرمه و شهر راز را از فعالیت‌های هلال‌احمر خراسان شمالی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این راستا 2 هزار و 500 متر زمین از مسکن و شهرسازی برای شهرستان گرمه و 6 هزار متر مربع زمین از شورای اسلامی راز به همین منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: توافقنامه اعتبارات ساخت این شعبه‌ها به مبلغ 5 هزار و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به صلح و هبه 5/46 هکتار زمین از اراضی ملی منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و نیکوکاران در ظرف کمتر از 6 ماه برای احداث پایگاه‌ها، شعب، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و اردوگاه‌های فرهنگی، امدادی طریق الرضا و انبارهای امدادی اهدایی به جمعیت هلال‌احمر استان را از اتفاقات بسیار مبارک در سال گذشته برای هلال‌احمر دانست.

وی همچنین برگزاری یک دوره آموزشی چهار روزه مدیریت بحران برای مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را برشمرد و گفت:‌ این دوره آموزشی با همکاری معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر و مدیریت بحران استان برگزار که شرکت کنندگان با نحوه مقابله با حوادث غیرمترقبه آموزش دیدند.

سجادی همچنین فعالیت‌ها در مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان را برشمرد و افزود: در این ارتباط مجوز شش رشته کارشناسی و کاردانی برای ترم جدید مرکز آموزش علمی کاربردی استان گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین اخذ مجوز مجتمع تجاری درمانی آموزشی شیروان در 8 طبقه و با 15 هزار متر زیربنا را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ این پروژه در زمینی به مساحت هزار و 960 متر مربع و با سطح اشغال صد درصد با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول