اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

ایجاد کارخانجات فرآوری فندق و سماق با برند شهرستان اهر

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: فرصت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای ایجاد کارخانجات فرآوری فندق و سماق با برند شهرستان اهر وجود دارد.

ایجاد کارخانجات فرآوری فندق و سماق با برند شهرستان اهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ایاز برنو صبح امروز در حاشیه نشست کارگروه کشاورزی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران از راه‌اندازی مجدد کارخانه لبنیاتی نسیم ارس(آوارسین) در شهرستان اهر خبر داد.

وی افزود: فعالیت کارخانه شیر پاستوریزه نسیم ارس اهر که در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده بود به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود که در حال رایزنی با مدیریت این شرکت برای راه‌اندازی مجدد خط تولید آن هستیم.

وی راه‌اندازی مجدد کارخانه لبنیاتی نسیم ارس را یکی از اولویت‌های کاری مدیریت صنایع کشاورزی سازمان در شهرستان اهر عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی مجدد این شرکت، به علت اینکه شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم شیر و فرآورده‌های لبنی در استان است کمک شایانی خواهد کرد.

برنو با بیان اینکه فرصت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای ایجاد کارخانجات فرآوری فندق و سماق با برند شهرستان اهر وجود دارد، افزود: امیدوارم در همایش توسعه بخش کشاورزی که به زودی در شهرستان اهر برگزار خواهد شد عنایت و توجه ویژه‌ای به مباحث فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ضمن تاثیر در توسعه پایدار بخش کشاورزی باعث شکوفایی بخش وسیعی در اقتصاد ملی خواهد بود، افزود: کمک به توسعه بازار تولیدات کشاورزی و مواد خام با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان از مهم‌ترین نقش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

وی با اشاره به نقش موثر صنایع تبدیلی در جلب سرمایه‌گذاری تصریح کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از راهکارهای جلب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

برنو با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی زمینه‌های مساعدی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌کند، ادامه داد: افزایش صادرات غیرنفتی با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی امکانپذیر بوده و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را نیز باید از مزایای این گرایش از صنایع کشاورزی قلمداد کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری در بخش کشاورزی را در پی دارد، افزود: استراتژی ایجاد و توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با توجه به ارتباط مستمر با بخش کشاورزی به‌عنوان فعالیت اصلی روستاییان از یک طرف و امکانات و قابلیت‌های موجود در روستا از طرف دیگر، نقش مؤثری در توسعه روستایی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول