اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

فناوری هسته‌ای "نه" بزرگ به استعمار است/ ملت ترکیه حامی مقاومت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای در حقیقت یک نه بزرگ به استعمار و استکبار است.

فناوری هسته‌ای "نه" بزرگ به استعمار است/ ملت ترکیه حامی مقاومت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دشمنان خیال می‌کردند اگر ایران را تحریم کنند این ملت دستش را بالا می‌گیرد و از روی ترس تسلیم خواسته‌های آنان می‌شود حال آنکه دیدند این تحریم‌ها و تهدیدها چیزی جز مصمم‌تر شدن ملت و نظام جمهوری اسلامی در بر نداشته است.

وی تهدید نظامی را حربه دیگر استکبار برای به زانو درآوردن ملت ایران قلمداد و خاطرنشان کرد: پاسخ ملت ایران به این تهدید خطاب به دشمن نیز این بود که اگر بخواهید جسارتی به این ملت وفادار به ولایت داشته باشید همه دنیای شما را به مخاطره می‌اندازیم. 

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه استکبار 22 بهمن و 12 اسفند را دو فرصت برای به زانو درآوردن ملت ایران می‌پنداشت تصریح کرد: راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور حماسی 12 اسفند با وجود تحریم برخی عناصر فریب‌خورده و نوچه استکبار خط بطلانی روی این توطئه‌ها کشید و بار دیگر پایداری ملت ایران را به تصویر کشید.

اسماعیلی ادامه داد: در این هنگام بود که هر چه روی میز دشمن بود به زیر میز رفت و حرف‌های جنگ‌طلبانه و تهدید به تهاجم نظامی پس گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهدیدها نوبت به متهم ساختن ایران به تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای رسید افزود: این ادعاها در حقیقت تلاش برای منحرف کردن اذهان ملت‌ آمریکا از مشکلات داخلی‌ کشورشان است و اوباما برای آنکه در انتخابات آینده رأی بیاورد ناگزیر است با این فرافکنی‌ها نگاه‌ها را از روی مسائل و معضلات گوناگون این کشور به سوی دیگر منحرف کند.

اسماعیلی سپس به مسئله سوریه پرداخت و گفت: غرب سوریه را نیز به دلیل آنکه به همراه جمهوری اسلامی در خط مقدم مقاومت و مبارزه با استکبار ایستاده تحت فشار قرار داده و اقدامات و توطئه‌های شومی را در این راستا انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت کاشان با انتقاد از اقدامات دولتمردان ترکیه از آنان خواست بیش از این در بیراهه آمریکا و اروپا گام برندارند، اما در سوی مقابل ملت ترکیه به همراه ملت سوریه پشتیبان مقاومت و دولت مردمی سوریه هستند. 

این مسئول در ادامه با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامتی یادآور شد: سلامتی در کنار امنیت نعمت‌هایی هستند که همواره باید پروردگار را برای بهره‌مندی از آن شکر کنیم.

وی توجه به سالمندان را نیز در جامعه امری ضروری خواند و گفت: سالمندان همان جوانان دیروز هستند که توانمندی و قدرت داشتند و نباید کاری کنیم که موجب ناراحتی آنان شود و همه به خصوص فرزندان باید توجه و تکریم ویژه‌ای نسبت به جایگاه سالمندان و سالخوردگان داشته باشند.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آوینی و صیاد شیرازی آنان را عارفانی آگاه، عاشق و ولایتمدار توصیف کرد و پیروی از راه آنان را به همگان توصیه کرد.

اسماعیلی به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: حوزه‌های علمیه در واقع زمینه‌ساز پرورش علما و فقهایی است که می‌توانند معارف اهل‌بیت (ع) را در جامعه گسترش داده و جهان امروز که تشنه معارف الهی است را به نور هدایت رهنمون سازد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول