اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه گیلان:

مکلف به دستیابی دانش هسته‌ای هستیم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گیلان بر ظرفیت‌سازی علمی در کشور تاکید کرد و گفت: مکلف به دستیابی دانش هسته‌ای هستیم.

مکلف به دستیابی دانش هسته‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پروفسور ابوالفضل درویزه عصر امروز در ویژه‌برنامه جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اظهار داشت: ظرفیت‌سازی علوم مدرن برای حراست از امنیت ملی در سال‌های اخیر در کشور تداوم و سرعت مناسب پیدا کرده است.

وی، تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش توان علمی کشور را مهم خواند و افزود: موضع‌گیری غربی‌ها در افزایش توان علمی ایران بسیار حائز اهمیت است.

درویزه با بیان اینکه غرب می‌خواهد از دستیابی ایران به علوم مدرن در سطح بین‌المللی جلوگیری کند، تصریح کرد: شخصیت‌ها و محققان طراز اول کشور مستقیماً در معرض شهادت قرار دارند و این امر نشان دهنده دستیابی ایران به تکنولوژی بسیار با اهمیت است.

استاد دانشگاه گیلان افزایش ظرفیت‌سازی علمی در کشور را سبب دفاع از اعتقادهای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای از بنیان‌های شناخته شده علمی در سطوح فوق‌العاده بالاست.

وی، نانو تکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات را از مراتب علمی بالا عنوان کرد و گفت: خداوند سیستم‌هایی در انرژی هسته‌ای خلق کرده که دارای مهندسی پایدار است.

درویزه با اشاره به اینکه امروزه تردیدی باقی نمانده که هسته داخلی ستاره‌ها راکتورهای بسیار پیشرفته هستند، بیان داشت: تمام عناصر مورد نیاز برای تامین غذای موجودات زنده زمین در قسمت راکتورهای هسته‌ای داخل ستارگان تهیه می‌شود.

استاد دانشگاه گیلان خواستار ظرفیت‌سازی علمی در بالاترین سطوح در کشور شد و ابراز داشت: انسان توان ساخت عناصر را ندارد و تنها می‌تواند آنها را استحصال کند.

وی با تاکید براینکه بحث انرژی هسته‌ای صرفاً تولید انرژی نیست، یادآور شد: ساختار عناصر و موجودات به‌کار گرفته شده در انرژی هسته‌ای مهم‌ترین بخش آن است و باید از آن استفاده کرد.

درویزه به تولید سالانه حدود 14 میلیون تن آهن و نیکل در ستارگان اشاره کرد و افزود: این عناصر به صورت بارش نانو ذرات آهن به زمین می‌رسد.

استاد دانشگاه گیلان تولید مواد در ستارگان را طبق فرآیند مهندسی هسته‌ای ذکر کرد و اظهار داشت: میکروارگانیسم‌ها در چرخه تولید غذا تاثیرگذارند و با حافظه‌ها و بسته‌های اطلاعاتی درون خود قادر به فعالیت‌های بسیار دقیق هستند.

وی با بیان اینکه انسان با کسب معرفت واقعی شیفته و مجذوب خداوند می‌شود، اذعان کرد: انسان با حرکت در مسیر صنعت الهی به معرفت عالی می‌رسد.

درویزه سیستم‌های تولید غذا در طبیعت را نشان دهنده عظمت خداوند نامید و ابراز داشت: انرژی خورشید یکی از برترین تکنولوژی‌های هسته‌ای است.

استاد دانشگاه گیلان ارزش اقتصادی رایگان انرژی خورشید به کشتی فضایی زمین در هر ثانیه را 600 هزار میلیون دلار برآورد کرد و گفت: انتقال نیروگاه‌های هسته‌ای به فضا از ایده‌آل‌های بشر امروز است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطوح تکنولوژی هسته‌ای را می‌توان در خلقت خداوند مشاهده کرد، بیان داشت: تکنولوژی هسته‌ای حق ماست و این حق تکلیفی را به همراه دارد.

درویزه بر استحصال پیچیدگی‌های ظرفیت‌های علمی در کشور تاکید کرد و بیان داشت: تهاجم به حریم معنویت و اخلاق می‌تواند برای بشریت بسیار فاجعه‌آمیز باشد.

به گفته استاد دانشگاه گیلان، ظرفیت‌سازی معنوی و اخلاقی و همچنین ظرفیت‌سازی علمی، فکری و تحقیقاتی دو محور اساسی در کسب تکنولوژی است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول