اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

استکبار خیال واهی اقتصاد فلج ایران را به گور می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل گفت: در سالی که مزین به نام تولید ملی است، استکبار جهانی خیال واهی اقتصاد فلج شده ایران را به گور می‌برد.

استکبار خیال واهی اقتصاد فلج ایران را به گور می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیر‌موذن صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی کشور عراق و توسعه روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق در شهر اردبیل اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده به عنوان بخش خصوصی برای رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری و پویایی اقتصاد کشور تمام همت و تلاش خود را جهاد‌گونه به کار می‌بندیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم می‌خواهند به خیال واهی خود اقتصاد ایران را فلج کنند که در این برهه حساس مسئولیتی سنگین بر دوش بخش خصوصی و دولتی است که در خنثی کردن تحریم‌ها درست و دقیق برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل با بیان اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دولت و بخش خصوصی روزهای پر‌کاری را خواهند داشت، افزود: برای تامین نظر و خواسته مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی دولت و بخش خصوصی باید در کنار هم ضمن جبران کاستی‌های گذشته رونق و پویایی تولید داخلی را به عنوان یک ضرورت در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

پیر‌موذن با قدردانی از سرکنسول ایران در اربیل عراق به خاطر حضور در اردبیل در اولین روزهای کاری سال به اهمیت مرز مشترک ایران و عراق در مبادلات تجاری اشاره کرد و بیان داشت: مرز مشترک ایران و عراق یک ظرفیت ویژه برای فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود که باید برای استفاده بهینه و مطلوب از این مرز تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

این مسئول با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اردبیل برای گسترش روابط اقتصادی با کشور عراق و اعزام هیئت‌های تجاری به این کشور یادآور شد: دو کشور دوست و برادر ایران و عراق زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط اقتصادی دارند که باید بسترهای مناسب برای افزایش همکاری‌ها فراهم آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل با اشاره به اینکه اشتغال همواره یکی از مشکلات اساسی کشور بوده، تصریح کرد: پیشرفت بیش از پیش کشور و اشتغال جوانان این مرزو بوم فقط از مسیر تولید ملی و به دست تلاشگران عرصه تولید میسر می‌شود.

پیر‌موذن ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای تولید و اشتغال ضرورت انکار‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تجارت این استان بیان کرد: درسال‌های اخیر آمار تجارت این استان با کشورهای دیگر روند صعودی داشته و علاوه بر رشد فزاینده آمار ترکیب کالاهای صادراتی نیز بیشتر و متنوع‌تر است.

محمد جعفر عظمایی با اشاره به اینکه کشور عراق بعد از جمهوری آذربایجان مقصد دوم صادرات کالا از استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی از قبیل پایین بودن سطح امنیت عمومی در بخش‌هایی از عراق، گسترش نیافتن روابط تجاری بین بانک‌های دو کشور، ناکافی بودن ضمانت صادرات، نبود بانک‌های اطلاعاتی، راه‌آهن و مشکلات حمل و نقل در روند فعالیت‌های تجاری با کشور عراق وجود دارد که حل آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول