اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یاداشت/

حماسه‌ جاودانه‌ای که در مرحله دوم انتخابات خلق می‌شود

خبرگزاری فارس: مرحله دوم انتخابات در چهار حوزه انتخابیه لرستان برگزار می‌شود و مردم این استان بار دیگر حماسه‌ساز تاریخی جاودانه خواهند شد.

حماسه‌ جاودانه‌ای که در مرحله دوم انتخابات خلق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، حضور حماسی و دشمن‌شکن مردم لرستان در انتخابات مجلس نهم در پای صندوق‌های اخذ رأی باعث شد تا شاهد یک انتخابات کم‌نظیر نسبت به دوره‌های گذشته باشیم و دشمن روسیاه شود.

در مجموع 164 داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح لرستان ثبت‌نام کردند، متوسط میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس نهم 71 درصد بود که این رقم در مقایسه با میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس هشتم حدود هفت درصد افزایش یافته است.

با وجود تبلیغات دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات مجلس نهم، مردم لرستان با حضور حماسی و دشمن‌شکن خود در انتخابات 12 اسفند سال گذشته علاوه بر ثبت یک حماسه ماندگار، تاریخی دیگر در مسیر دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از ولایت‌فقیه خلق کردند و موجب یأس و سرشکستگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی شدند.

یک میلیون و 209 هزار و 545 نفر لرستانی واجد شرایط رأی در انتخابات مجلس نهم در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند، هم‌چنین به منظور جمع‌آوری آراء مردم لرستان، یک هزار و 288 شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایجاد شد.

بیش از 30 هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، انتظامی، پشتیبانی و ... کار برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در لرستان برعهده داشتند.

انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در کشور است و مردم لرستان همواره در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی حضور مؤثری داشته‌اند و در این انتخابات نیز با حضور حداکثری خود حماسه دیگری را خلق کردند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات به یقین موجب یأس دشمنان ایران اسلامی و اثبات پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران شد، مسئولان امر در حوزه اجرایی و نظارت باید با ساز و کارهای اندیشیده شده همانند گذشته حافظ امینی برای آرای مردم بوده و از تک تک آرای مردم صیانت و پاسداری کنند.

مردم نیز باید از هم‌اکنون با بررسی شرایط نامزدهای راه یافته به دور دوم، افراد اصلح را برگزیده و با حضور پرشور خود در دور دوم انتخابات بار دیگر نه بزرگی به استکبار جهانی و دیگر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بدهند.

حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح در دور دوم انتخابات نیز از سوی مردم بسیار حائز اهمیت بوده که باید تک تک افراد مردم استان لرستان به این نکات دقت و عنایت داشته باشند.

15 اردیبهشت‌ماه مردم چهار حوزه انتخابیه لرستان شامل بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، دورود و ازنا به پای صندوق‌های رأی شتافته و با هر رأی خود مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند.

استان لرستان در مجموع دارای هفت حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی، بروجرد و اشترینان، دورود و ازنا، سلسله و دلفان، کوهدشت، پلدختر و الیگودرز است و هر هفت حوزه در مجموع 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

مردم لرستان به ویژه حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر و دورود و ازنا بدانند که هنوز در قبال انتخابات وظیفه سنگینی برعهده دارند و آن حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات در پای صندوق‌های اخذ رأی است.

استان لرستان با 10 شهرستان دارای 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، که تاکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس نهم مشخص شده و چهار کرسی دیگر مرحله دوم مشخص می‌شوند.

_______________________

یاداشت از الله‌یار محمودی‌فر

_______________________

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول