اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات فارس خبر داد

تأیید صحت انتخابات در فارس

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات فارس گفت: صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه این استان تأیید شده است و اعتبارنامه منتخبان مردم، تقدیم ستاد انتخابات کشور می‌شود.

تأیید صحت انتخابات در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، یحیی صادقی با تأکید بر کاهش تخلفات در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شورای نگهبان، قوه قضائیه و هیئت‌های اجرایی بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشتند که به دلیل توجیه نامزدها در مورد مقررات برگزاری انتخابات، شاهد کاهش تخلفات در این دوره بودیم.

وی با بیان این که تخلفات داوطلبان نمایندگی مجلس در بانکی جامع حفظ و برای بررسی صلاحیت آنان در آینده مورد استناد قرار می‌گیرد، افزود: عمده تخلفاتی که برای هیئت‌های اجرایی احراز شد چاپ بروشورهای بزرگتر از اندازه و نصب پلاکارد در خارج محل‌های مجاز بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس بیان کرد: شکایات نامزدها به شورای نگهبان ارائه شده و بر این اساس برخی صندوق‌ها بازشماری شده‌اند که تأثیری در نتیجه نهایی انتخابات نداشته است.

صادقی با قدردانی از رسانه‌ها به دلیل اطلاع رسانی مناسب از روند برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تلاش برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: انتخابات دور دوم برای تعیین تکلیف 65 کرسی نمایندگی مجلس در سراسر کشور و دو کرسی نمایندگی مجلس در استان فارس برگزار می‌شود.

جانشین ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به این که آگهی دور دوم انتخابات در ششم اردیبهشت ماه امسال منتشر می‌شود، افزود: تبلیغات انتخابات به مدت هفت روز از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و 24 ساعت قبل از شروع انتخابات به پایان می‌رسد.

وی گفت: افرادی که مهر حوزه دیگری در انتخابات دور نخست در شناسنامه آن‌ها نخورده باشد و همچنین کسانی که در فاصله 12 اسفند90 تا 15 اردیبهشت ماه 91 به سن قانونی برسند، می‌توانند در انتخابات دور دوم شرکت کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اظهار امیدواری نسبت به حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: چهار نامزد در حوزه‌های انتخابیه شیراز و آباده، بوانات و خرمبید برای کسب دو کرسی نمایندگی مجلس رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول