اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

رسانه‌ها مهم‌ترین وسیله برای مصرف تولیدات ملی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها مهم‌ترین وسیله در فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات ملی هستند.

رسانه‌ها مهم‌ترین وسیله برای مصرف تولیدات ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از دلایل مهم استفاده برخی از افراد از کالاهای خارجی ایجاد مرعوبیت اقتصادی در بین مصرف‌کنندگان است که این باید توسط رسانه‌های داخلی درمان شود.

وی ادامه داد: باید با استفاده از رسانه‌های سمعی و بصری مرعوبیت ایجاد شده توسط رسانه‌های غربی را خنثی کرد.

این مسئول اضافه کرد: تبلیغات بالای رسانه‌های غربی مهم‌ترین عامل برای مصرف کالاهای تولید غرب است.

جلال‌زاده تصریح کرد: تبلیغات بالای رسانه‌های غربی برای مصرف کالاهای خود سبب می‌شود که مردم با تأسی از این تبلیغات کالای تبلیغ شده را برتر و بهتر قلمداد کرده و نسبت به خرید آنان اقدام کنند هر چند که این کالاها در مقایسه با تولیدات داخلی از کیفیت مناسبی نیز برخوردار نباشند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از کارشناسان و صاحب‌نظران در راستای بررسی راهکارهای مختلف برای حمایت از تولیدات داخلی ادامه داد: هیمنه سیاسی و فرهنگی غرب را در هم شکسته‌ایم و امروزه با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات ملی و داخلی هیمنه اقتصادی غرب را هم می‌توانیم در هم بشکنیم.

به گفته جلال‌زاده با جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" می‌توانیم هیمنه اقتصادی غرب را نیز در هم بشکنیم.

وی گفت: جلسه هم‌اندیشی با حضور کارشناسان مختلف در استان برای بررسی راهکارهای عملیاتی تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در روزهای آینده برگزار می‌شود.

جلال‌زاده تاکید کرد: افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل و تبلیغات درست این کالاها و همچنین نقش مهم آموزش و پرورش در آموزش دانش‌آموزان در راستای استفاده از کالاهای ایرانی از جمله عواملی است که باید مدنظر قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مردم، مسئولان و تولیدکنندگان سه مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستند که جهت‌گیری در تولید و حمایت از تولیدات مفید برای جامعه ضروری است.

غلامرضا دیزج‌نژاد افزود: هدایت پس‌اندازهای صورت گرفته در جامعه، اعمال مدیریت دولت در نحوه صادرات و واردات، مقابله با قاچاق کالا، جلوگیری از مدگرایی و اشرافی‌گری و در نتیجه عدم اقبال به مصرف کالاهای خارجی و جلوگیری از گران کردن برخی از کالاهای داخلی که سبب می‌شود مردم به کالاهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت خارجی مراجعه کنند از جمله اقداماتی است که در تحقق شعار امسال تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم به اقدامات این اداره کل در راستای تحقق شعار سال جاری اشاره و اضافه کرد: تبلیغ کالاهای ایرانی توسط آگهی‌نامه‌ها به صورت رایگان، استفاده از حوزه‌های دیداری و شنیداری و همچنین مطبوعات استان در راستای حمایت از تولیدات داخلی به صورت رایگان، حمایت مالی نشست‌ها و جلسات به منظور ترغیب خانواده‌ها و بانوان به استفاده از کالاهای ایرانی توسط این اداره کل از جمله اقداماتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی خود را برای ارائه این خدمات اعلام می‌دارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی بر فراهم کردن بسترهای مناسب اجتماعی و فرهنگی در راستای تحقق شعار سال جاری در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول