اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد

راه‌اندازی نخستین اتوبوس آمبولانس در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه‌اندازی نخستین اتوبوس آمبولانس در این استان خبر داد.

راه‌اندازی نخستین اتوبوس آمبولانس در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سیدجواد پورنقی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اتوبوس آمبولانس برای انتقال انبوه مصدومان در شرایط بحرانی به ویژه سوانح رانندگی که با تعدد مصدومان مواجه باشیم  کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: این اتوبوس آمبولانس که در اواخر سال گذشته تحویل استان شده دارای ظرفیت 10 تخت مجروح، مجهز به تجهیزات پزشکی، تجهیزات کامل رفاهی برای پرسنل و بیماران و.. است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عدالت درمانی و تسریع در امدادرسانی به مصدومان حوادث را از اهداف واگذاری نخستین اتوبوس آمبولانس  در استان عنوان کرد.

پورنقی در بخش دیگری راه اندازی بخش‌های مختلف تخصصی در بیمارستان‌های استان را از برنامه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد.

وی با اشاره به بهرگیری بیمارستان‌های استان از پزشکان فوق تخصص و متخصص گفت:  طی سال‌های اخیر شمار پزشکان و متخصص و فوق تخصص در خراسان شمالی افزایش یافته که منجر به ارتقای سطح سلامت در استان شده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه اندازی تجهیزات درمانی چون ام آر آی و سی تی اسکن و.. در استان تا حدود زیادی توانسته از مراجعات بیماران به استان‌های مجاور بکاهد.

وی در عین حال راه اندازی بخش‌های مختلف تخصصی را از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری دانست و بر مشارکت نیکوکاران در این راستا تأکید کرد.

پورنقی همچنین افزایش اورژانس پیش بیمارستانی را از اقدامات سال گذشته معاونت درمان این دانشگاه خواند و گفت: در سال 89 صرفاً 16 پایگاه اورژانس وجود داشت، که این تعداد پایگاه‌های اورژانس، اکنون به 30 پایگاه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه‌های اورژانس در استان طی سال گذشته نسبت به سال قبل خود به لحاظ تعداد دو برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول