اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم صورت گرفت

رونمایی از نخستین اتوبوس آمبولانس پیشرفته اورژانس 115 در قم

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و با حضور استاندار از نخستین اتوبوس آمبولانس پیشرفته اورژانس 115 در قم رونمایی شد.

رونمایی از نخستین اتوبوس آمبولانس پیشرفته اورژانس 115 در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم این اتوبوس آمبولانس که گامی دیگر در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات فوریت‌های پزشکی و خدمت به مردم شریف استان است می‌تواند در مواقع اضطراری، بحران‌های احتمالی، مناسبت‌ها و ایام پرتردد مورد استفاده قرار گیرد.

این اتوبوس آمبولانس پیشرفته دارای 12 تخت بستری، اتاق معاینه، تخت احیا، تجهیزات آی سی یو، ونتیلاتورالکتروشوک، ژنراتور برق، کپسول اکسیژن، سرویس بهداشتی و سایر خدمات پشتیبانی است که با پیگیری مستمر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و به سفارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با صرف هزینه بالغ بر 3 میلیارد ریال خریداری و تحویل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم شد.

استان قم در ردیف نخستین استان‌های کشور قرار دارد که مجهز به اتوبوس آمبولانس پیشرفته است.

استاندار قم در بازدید از قسمت‌های مختلف این اتوبوس آمبولانس پیشرفته که هم‌اکنون برای امدادرسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم تهران مستقر است ضمن قدردانی از تلاش‌های پرسنل اورژانس 115 گفت: به کارگیری چنین تجهیزاتی در امدادرسانی سریع به بیماران و کاهش حجم مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی مؤثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور همچنین از ایستگاه سلامتی مستقر در عوارضی قم تهران بازدید و از تلاش‌های انجام شده در زمینه اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران در این ایستگاه‌ها قدردانی کرد.

در نوروز امسال 10 ایستگاه سلامتی با حضور کادر درمانی در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند که ایجاد این ایستگاه‌ها علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات سرپایی موجب کاهش حجم مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی و مأموریت آمبولانس‌ها در حوادث می‌شود.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول