اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر اهل بیت (ع) گیلان با حضور مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش به میزبانی صومعه‌سرا برگزار شد.

صومعه‌سرا میزبان دانش‌آموزان ذاکر اهل بیت (ع) گیلان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در جریان برگزاری مسابقه مذکور در سالن شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزان مداح و ذاکر برای نخستین بار و با حضور دانش‌آموزان سراسر گیلان برگزار شده است.

جعفر پورمند با اشاره به تعداد مداحان و ذاکران منتخب حاضر در این مسابقه، تصریح کرد: امروز بالغ بر 400 دانش‌آموز در مرحله مسابقات منطقه‌ای به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، منتخبان منطقه‌ای پس از کسب بالاترین امتیاز از داوران به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مداحان دارای شخصیت و روحیه والایی هستند، خاطرنشان کرد: یک مداح خوب و با تجربه باید ابتدا به خودسازی واقعی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: مداحان و ذاکران پس از خودسازی روحی و ظاهری باید در صدد بیمه کردن خانواده و جامعه خود از لحاظ معنویی باشند.

پورمند، با بیان اینکه انقلاب اسلامی 33 سال عمر با برکتی را پشت سر گذاشته است، ابراز کرد: در این مدت گام‌های استوار و مناسبی در راستای ارتقای فضای قرآنی و دینی در جامعه برداشته نشده است.

وی مباحث مربوط به قرآن، عترت و نماز و حتی مداحی در کشور را بسیار مظلوم دانست و یادآور شد: مداحان سربازان ائمه اطهار (ع) در زمان حاضر هستند و باید رسالت خود را به درستی درک کرده و آن را به صورت کامل و واضح انتقال دهند.

معاون امور آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از ایجاد دبیرخانه عترت در این استان خبر داد و بیان کرد: این اقدام به‌زودی با همکاری مسئولان کل آموزش و پرورش کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مداحان در کنار منبر باید مداحان خوب و شایسته‌ای باشند، افزود: اصل مراسم‌های امام حسین (ع) و دیگر امامان و ائمه اطهار (ع) مبنی بر مداحی بوده که لازمه آن خودسازی و بصیرت مداحان است.

پورمند از حضور مداحان و ذاکران دانش‌آموز در تمام برنامه‌های اردویی، تفریحی و مذهبی مدارس در زمان‌های مختلف خبر داد.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا نیز در این مراسم با تاکید بر ارائه مفاهیم قرآنی همراه با هنر و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: مفاهیم به ویژه مفاهیم دینی و قرآنی در قالب هنر درست منتقل می‌شود.

سیده حمیرا ذکی‌پور، شرایط امروز برای یادگیری و آموزش در حوزه علوم قرآنی و معنوی در مدارس را بسیار خوب و مطلوب دانست و تصریح کرد: در گذشته این جایگاه و این میزان فضای آزاد برای ارائه مباحث مذهبی و معنوی در مدارس وجود نداشت.

وی با اشاره به وظایف مداحان و ذاکران دانش‌آموز در مدارس اذعان کرد: مداح با بصیرت و فهیم قادر به بیان و ارائه بهتری از حقانیت اهل بیت (ع) است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه هنر ابزاری مناسب برای بیان اندیشه‌های اهل حق است، افزود: استفاده و بهره‌گیری درست از حوزه‌های مختلف هنری و یک سویی آن با مباحث اسلامی و دینی امری بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول