اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی خبر داد

توزیع پیک بهاری بین دانش‌آموزان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی گفت: پیک بهاری بین دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی در آذربایجان غربی توزیع می‌شود.

توزیع پیک بهاری بین دانش‌آموزان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی مصائبی امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: پیک بهاری ویژه دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی تهیه و تدوین شده است تا بین دانش‌آموزان توزیع گردد به طوری که محتوای پیک شامل وقف و مسائل پیرامون آن می‌باشد تا نوجوانان از سنین پایین با این موضوع و آثار مثبت آن آشنایی کافی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پیک مذکور در 50 هزار نسخه تهیه شده است گفت: این تعداد پیک در اختیار دانش‌آموزان اعم از دختران و پسران قرار خواهد گرفت تا در ایام تعطیلات نوروزی مطالعه کرده و نسبت به این مبحث آشنایی مختصر پیدا کنند که امید است در آینده در گروه واقفان و خیران قرار بگیرند.

این مسئول گفت: با اداره کل آموزش و پرورش تفاهمنامه منعقد گردید تا خروجی کار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و نسخه‌های تهیه شده از هر لحاظ با ویژگی‌های روحی دانش‌آموز و فرهنگ جامعه ما تناسب داشته باشد که امیدواریم نتیجه مورد انتظار به دست آید.

مصائبی با اشاره به اینکه ویژه‌نامه‌های مذکور هنوز توزیع نشده است خاطر نشان کرد: به زودی پیک‌های تهیه شده با اهتمام متولیان امر در این اداره و آموزش و پرورش توزیع خواهد گردید تا در عید نوروز با فراغت بال مطالب آن را مطالعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود باید نسل جدید را از سنین کودکی و نوجوانی با این مبحث با استفاده ابزارهای آموزشی نوین آشنا کرد و در این ارتباط برنامه‌ریزی وسیع و کامل صورت بگیرد چرا که کار کردن برای این مسئله نوعی تلاش برای تربیت دینی فرزندان است.

این مسئول وقف کردن را یکی از موضوع‌های مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه اقشار مختلف مردم اندازه بضاعت خود گام بردارند بسیاری از کمبود‌های موجود در بخش‌های مختلف رفع می‌گردد از طرف دیگر به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده می‌شود که این موضوع از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

مصائبی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری اظهار داشت: برای رفاه حال مسافران و مردم بومی برنامه‌های مختلفی در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود که برپایی آیین تحویل سال نو، اسکان مردم در زائرسراها، اقامه نماز جماعت در زیارتگاه‌ها مهم‌ترین این برنامه‌ها شامل می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول