اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل:

چهار هزار مسکن مهر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ امسال با پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است چهار هزار واحد مسکن مهر تولید شده در استان اردبیل تحویل متقاضیان شود.

چهار هزار مسکن مهر افتتاح می‌شود

 شهرام باباخانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این افتتاح‌ها در مراحل مختلف انجام می‌شود و شامل واحدهای تکمیل شده بخش تعاونی، سه‌جانبه، بافت فرسوده و یک باب مسجد در شهرک دو هزار واحدی ولیعصر (عج) اردبیل است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تعدادی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید که شامل خودمالکین، بافت فرسوده و تعدادی از تعاونی‌ها بوده که مجموعه مسکن مهر وصال به دلیل نواقصی که داشت به بهره‌برداری نرسید.

باباخانی در مورد مشکل پروژه وصال و برخی از واحدهای مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: بحثی که در این زمینه مطرح است این‌که برخی از تعاونی‌ها در اجرای پروژه‌ها به دلایل مختلف با کندی مواجه هستند اما برخی تعاونی‌ها نیز به سرعت توانسته‌اند کارها را به پیش ببرند.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای امسال براساس تفاهمنامه امضا شده بین وزیر راه و شهرسازی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی قرار شده است دیگر پروژه‌ای در قالب تعاونی‌ها اجرایی نشود و اگر نیز پروژه‌ای ناتمام مانده به سرعت تکمیل و هیچ تعاونی حق ندارد حقوق و یا مزایایی را به مدیرعامل و یا اعضای هیئت مدیره پرداخت کند.

وی یکی از مشکلات اساسی تعاونی‌ها را پرداخت نشدن آورده اولیه متقاضیان مسکن مهر اعلام کرد و ادامه داد: چند سال پیش با تولیت اداره کل تعاون، تعاونی‌های مسکن مهر شکل گرفت که علی‌رغم برخی از عملکردهای مناسب در برخی از موارد تعاونی‌ها با مشکلاتی مواجه شده و همچنان در تحویل واحدهای مسکونی عموماً به دلیل پرداخت نشدن به موقع آورده متقاضیان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:‌ از ابتدای امسال تمام پروژه‌های مسکن مهر در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه و خودمالکین اجرا می‌شود و ما تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا امسال به مشکلات و معضلات تعاونی‌های مسکن مهر پایان داده و به هر نحوه ممکن آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

 

مسکن خبرنگاران تا خرداد افتتاح می‌شود

باباخانی گله‌مندی برخی از اعضای تعاونی‌ها و به ویژه تعاونی مسکن خبرنگاران را به جا و به حق توصیف کرد و گفت:‌ اگر در تحویل این واحدها تأخیری به وجود آمده سعی می‌شود در سه ماهه اول امسال جبران شده و با در نظر گرفتن شرایط جوی نیز امیدواریم در سه ماهه اول امسال بتوانیم پروژه وصال و مجموعه مسکن خبرنگاران را واگذار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در زمان افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی پنج هزار واحد مسکن افتتاح شد که شامل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت نظیر پروژه مسکن مهر کارگران آرتاویل تایر، ارتش و دیگر پروژه‌های مسکن مهر در قالب خودمالکین، بافت فرسوده در نقاط مختلف استان بودیم.

باباخانی حساسیت پروژه‌های مسکن مهر را با تاکید وزیر راه و شهرسازی یادآور شد و تصریح کرد: حساسیت‌ها در اجرای پروژه‌ها به قدری است که ما قبل از افتتاح کلیه موارد را بررسی کرده و حتی کارشناسان و بازرسان وزارت راه و شهرسازی در استان حاضر شده و با تأیید تکمیل پروژه و آماده افتتاح بودن آن بهره‌برداری‌ها انجام می‌شود.

وی در مورد پروژه وصال و مسکن خبرنگاران نیز خاطر نشان کرد: بنا به وعده مدیرعامل تعاونی در سه ماهه اول امسال این پروژه آماده افتتاح می‌شود و ما در افتتاح سال گذشته این پروژه را به دلیل نواقصی که در اجرای آن وجود داشت از مرحله افتتاح خارج کردیم.

این مسئول از جمله پروژه‌های افتتاحی امسال را 76 واحدی فرهنگیان، 192 واحدی مسکن مهر مشگین‌شهر، 218 واحدی نمین در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه و برخی دیگر از پروژه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: از دو هزار واحد مسکن در حال احداث شهرستان نمین 400 واحد آن در قالب مسکن مهر است که 218 واحد در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه مراحل تکمیل را سپری می‌کند و با حل معضل فاضلاب این پروژه پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر خرداد این پروژه قابل افتتاح باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از مسکن مهر ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام‌ها اغلب در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه و یا خودمالکین می‌باشد.

 

تقاضا برای مسکن به شدت تعدیل شده است

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان با یادآوری این‌که تولید مسکن در اغلب شهرستان‌های استان اردبیل به مرحله اشباع رسیده است، گفت: در مرکز استان اردبیل نیز تمام متقاضیان ساماندهی شدند و هیچ مشکلی در تأمین مسکن برای متقاضیان وجود ندارد.

باباخانی در مورد تولید مازاد مسکن در اردبیل نیز افزود: ما بعد از پاسخگویی به تمام متقاضیان در صورتی که واحدهای اضافی وجود داشته باشد، به فروش آزاد می‌گذاریم و براساس شرایط و ضوابط آنها را تحویل متقاضیان می‌دهیم.

وی تصریح کرد: مسکن مهر یکی از اقدامات مؤثر و قابل تحسین دولت خدمتگزار و تلاش شبانه‌روزی وزیر مسکن و شهرسازی است به طوری که هم اکنون در بازار اردبیل قیمت زمین و مسکن با توجه به تولید انبوه مسکن مهر به تعادل رسیده و هیچ التهابی را در این زمینه شاهد نیستیم.

باباخانی در مورد تسهیلات پرداخت شده نیز خاطر نشان کرد: ‌تعهد مالی استان در حوزه تولید مسکن مهر 680 میلیارد تومان بوده که هم اکنون 478 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچون سال گذشته سطح تسهیلات پرداختی ما برای تولید مسکن مهر به صورت سنتی 20 میلیون تومان، نیمه صنعتی 22 میلیون تومان و تمام صنعتی 25 میلیون تومان است.

باباخانی کل سهمیه استان را در تولید مسکن مهر 34 هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب تعاونی، تفاهمنامه سه‌جانبه، خودمالکین و بافت‌های فرسوده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول