اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین ویژه‌ای

موزه مردم‌شناسی اوز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آیین ویژه سنتی و با حضور مردم و مسؤلان موزه مردم‌شناسی شهر اوز فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

موزه مردم‌شناسی اوز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز لارستان در یک آیین سنتی نمادین مراسم عروسی، جشن و شادی و با تشکیل غرفه‌های نمایشگاهی صنایع دستی، غذاهای محلی، پوشاک محلی و موزه مردم شناسی اوز در حمام قدیمی حاج رئیس به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم معاون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهر اوز و منطقه لارستان سرشار از آثار فرهنگی و تاریخی است که اگر به آنها توجه نشود به زودی تخریب و به فراموشی سپرده می‌شوند.

جمشید جعفرپور افزود: موزه مردم شناسی اوز نماد فرهنگ والای سخاوت و همت این شهر کهن است. نماینده منتخب مردم لارستان در مجلس نهم اضافه کرد: نقش موزه در جامعه انسانی نقشی پررنگ، بدیع و ماندگار است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر اوز در استان فارس سرشار از خرده فرهنگ‌های ارزشمندی که محدود مراکز فرهنگی هستند و می‌توانند فرهنگ و آداب گذشته را به نسل آینده انتقال دهند.

تنها مترجم و متخصص زبان‌های میخی عیلامی و اکدی در دنیا که در اصل اهل اوز است نیز گفت: موزه مردم شناسی شهر نگین استان فارس و لارستان (اوز) نمایشگاهی از آثار به جای مانده از مردم صبور و محیط زندگی‌شان است.

عبدالمجید ارفعی اضافه کرد: این موزه انتقال دهنده فرهنگ و رفتار پیشینیان به نسل کنونی است.

موسس موزه مردم شناسی اوز نیز گفت: مجوز تأسیس موزه مردم شناسی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

شریف بازرگان اظهار داشت: به منظور پایداری و توسعه فرهنگ غنی و پویای شهر اوز و معرفی آن به نسل جوان مجوز این موزه طی شماره 5882/132/902 در بیست و دوم آبان ماه سال گذشته صادر شده و امروز نیز به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول