اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در بهره‏برداری از دفاتر پیشخوان انجام شد

کسب مقام دوم کشور توسط ثبت احوال استان سمنان

خبرگزاری فارس: اداره‌کل ثبت احوال استان سمنان در بهره‏برداری از دفاتر پیشخوان دولت در کشور به مقام دوم دست یافت.

کسب مقام دوم کشور توسط ثبت احوال استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز محمد ناظمی‏اردکانی، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش مدیران سراسر کشور، با تقدیم لوح تقدیری خطاب به عباس‎علی طالب‏بیدختی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: در ارزیابی عملکرد 125 برنامه و 564 فعالیت پیش‏بینی شده در برنامه راهبردی سال جاری، آن اداره‌کل موفق شده است تا در موضوع بهره‏برداری از دفاتر پیشخوان دولت مقام دوم در بین 31 استان کشور را به دست آورد.

وی در قسمتی دیگر از این لوح بیان کرد: بدین وسیله بر خود فرض می‏دانم تا از اعضای شورای ثبت احوال استان و شهرستان‏ها به ویژه استاندار، معاونان، مدیران، کارشناسان و کارکنان نهایت تقدیر و سپاسگزاری را داشته باشم.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان نیز پیش‏تر گفته بود: تهیه آرشیو الکترونیک ثبت احوال در استان سمنان براساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده باید تا پایان امسال انجام شود.

طالب‏بیدختی اظهار کرد: نگرش‏ها در ثبت احوال تغییر یافته و به سمت ثبت احوال نوین در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه وقایعی که ثبت احوال به آن می‏پردازد در برهه کنونی به پنج دسته افزایش یافته و فعالیت‎‏ها در ثبت احوال مکانیزه شده است، از افزایش واقعه "مهاجرت" به وقایع چهارگانه گذشته یعنی "ازدواج"، "طلاق"، "ولادت" و "وفات" خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: ثبت احوال در برهه کنونی در حقیقت کلید ورود به عرصه دولت الکترونیک و پیشتاز دستگاه‏های اجرایی در این بخش است.

طالب‏بیدختی اضافه کرد: تدوین "آرشیو الکترونیک ثبت احوال" در استان سمنان از مدت‏ها پیش آغاز شده است و تا پایان سال جاری این فعالیت‏ها به پایان می‏رسد.

وی گفت: باید 550 بایگانی در کل کشور به یک بایگانی مرجع تبدیل شوند و در استان سمنان نیز 10 بایگانی موجود به یک مرکز تبدیل می‏شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: با این اقدام سند هر فرد ایرانی در هر جایی که به دنیا آمده باشد، در سیستم ذخیره می‏شود و در هر نقطه‏ای از کشور به آن خدمت ارائه می‏شود و دیگر این طور نیست که هم‌چون گذشته ارائه خدمات منوط به محل تولد افراد باشد.

طالب‏بیدختی اضافه کرد: در آینده نزدیک حتی در نمایندگی‏های ثبت احوال تمام اسناد به صورت الکترونیکی آرشیو می‏شود و این اقدام بزرگی در ارائه خدمت به مردم است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول