اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه نماد ولایت و حکومت ولایی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه مهم‌ترین نماد ولایت و برپایی حکومت ولایی در ایران اسلامی است.

نماز جمعه نماد ولایت و حکومت ولایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در گردهمایی منطقه‌ای مجریان و مسئولان واحد خواهران ستادهای نماز جمعه که در تالار تربیت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: قرآن مجید از پیروان واقعی امام امت با تعابیر مختلفی مانند حزب‌الله و حواریون یاد می‌کند.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: امروز، امت حزب‌الله ایران اسلامی مهم‌ترین حواریون امامی هستند که در سال 57، پرچم مبارزه با کفر و فساد را بالا برد و خواهران و برادران مسلمان او، دعوتش را لبیک گفتند و نهضتی تاریخی را رقم زدند.

یعقوبی گفت: ائمه جمعه سراسر کشور نیز امروز با اقتدا به مقام معظم رهبری، راه امام راحل و جانشین او را ادامه می‌دهند، اما به تنهایی نمی‌توانند همه امور را پیش ببرند و ستادهای برگزاری نماز جمعه باید یاور امام جمعه در برپایی آیین باشکوه نماز جمعه باشند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه از سویی نماد بارز ولایت‌مداری مردم و برپایی حکومت ولایی در ایران اسلامی است و از سوی دیگر مصداق بارز تقوا و نیکی است و تنها هدفش نیز گسترش فرهنگ صحیح تقوا و نیکی در بین افراد جامعه است.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اهمیت بالای روزآمد شدن اطلاعات ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: امام جمعه و مجریان باید کار خود برای نماز جمعه را از ابتدای هفته آغاز کنند و تمام وقایع و تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را از ابتدای هفته رصد کنند و با اطلاعاتی جامع و پویا نماز جمعه را برگزار کنند.

یعقوبی افزود: باید برای استقبال از نمازگزاران نیز برنامه‌های جامع و متنوعی تهیه شود تا میزان حضور آنها در صف‌های نماز جمعه هر روز بیشتر از گذشته شود.

وی با اشاره به لزوم کادرسازی در ستادهای برگزاری نماز جمعه اظهار داشت: افرادی که در این زمینه باتجربه هستند، باید کم‌کم اصول اساسی کار و تجارب خود را در اختیار جوانان قرار بدهند تا در آینده دچار مشکل و کمبود نشویم.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: شهید بهشتی و بسیاری از بزرگان نظام تأکید کرده‌اند نباید میان نسل‌های انقلاب اسلامی گسست ایجاد شود و باید همواره به جوانان فرصت حضور داد و در کنار آن، نواقص کار را نیز با زبانی نرم به آنها گوشزد کرد. 

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول