اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل:

4 کانون جوار مصلا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل گفت: چهار کانون جوار مصلا در اردبیل تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

4 کانون جوار مصلا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا پیش از ظهر امروز در گردهمایی فعالان مساجد و کانون‌های فرهنگی – هنری در اردبیل اظهار داشت: سال آینده به صورت پایلوت کشوری چهار کانون جوار مصلا در اردبیل تاسیس و راه‌اندازی می‌شود تا با الگو‌برداری از آن در سایر مناطق نیز چنین مجموعه‌هایی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: بیشتر مشکلات اساسی ما بحث کمبود فضا برای شکل‌گیری کانون‌ها در مساجد است که در اغلب مساجد ما فضای مناسبی را شاهد نیستیم.

سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل یادآور شد: انتظار می‌رود در ساخت و سازهای جدید مساجد مکانی برای راه‌اندازی کانون‌ها و کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده تا مسجد به مکان پر شدن مناسب اوقات فراغت تبدیل شود.

سقا در ادامه سخنان خود از فعال بودن 130 کتابخانه در کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان خبر داد و گفت: 300 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: 24 هزار و 500 نفر در این کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی – هنری استان حضور داشته و به صورت مستمر از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

سقا ادامه داد: 150 حلقه تربیتی چهره به چهره در همین راستا شکل گرفته و در حوزه دین و فرهنگ خبرگزاری شبستان فعالیت مطلوبی را در استان دارد.

این مسئول شکل‌گیری 20 هسته پژوهشی و 18 کانون تخصصی را از دیگر فعالیت‌های اساسی در این حوزه برشمرد و گفت: 80 کانون فرهنگی – هنری در سه ماه اخیر دایر شده که عصر امروز با برگزاری مراسم با شکوه از فعالان این عرصه تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل در پایان به تلاش‌های مستمر اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان و کمبود اعتبارات در این خصوص اشاره کرد و خواستار مساعدت مسئولان استانی در تخصیص اعتباراتی از محل شاخص‌های فرهنگی به این حوزه شد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول