اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه گچساران

چرا ساخت مصلای گچساران 12 سال طول کشیده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با انتقاد از روند افزون بر 12 ساله ساخت مصلای گچساران گفت: در صورت ادامه تأخیر و کارشکنی در ساخت مصلای گچساران به دفتر مقام معظم رهبری شکایت می‌کنم.

چرا ساخت مصلای گچساران 12 سال طول کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: بهترین ریسمان و دستاویز تقوا بوده و تقوا از رهگذر اتصال به قرآن حاصل می‌شود.

 

* ولایت و امامت مهم‌ترین موضوع در اسلام است

خطیب جمعه گچساران با اشاره به اهمیت موضوع امامت و ولایت در اسلام افزود: ولایت و امامت و به طور کلی امامت به معنای جانشینی پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد(ص) از مهم‌ترین مباحث عقیدتی و نظری در تاریخ اسلام است.

موسوی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام هیچ مسأله‌ای به اندازه امامت و ولایت مطرح نبوده و در مورد آن سخن گفته نشده است.

وی ادامه داد: اهمیت و ارزش مسأله امامت آنقدر زیاد است که گاهی این موضوع از بحث حرف و سخن فراتر رفته و به جنگ‌های خونین کشیده شده است.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به 12 فروردین سالروز تأسیس جمهوری اسلامی ایران گفت: 12 فروردین 91 سی و سومین بهار جمهوری اسلامی ایران بوده که نتیجه و خروجی سال‌های متمادی مبارزه ملت ایران و خون هزاران شهید در عرصه جغرافیای ایران و خارج از ایران است.

موسوی یادآور شد: امام راحل با کاشتن درخت مبارزه با ستم انقلاب اسلامی ایران را آغاز کرد که ثمره این درخت فرزندی به نام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358 بود.

وی افزود: با تولد انقلاب اسلامی ایران در 12 فروردین 58 مردم سلحشور و مبارز ایران با پیروی قاطع از امام و رأی قاطع 98.2 درصدی به نظام جمهوری اسلامی جواب مثبت دادند.

این مقام مذهبی و علمی گچساران خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در 12 فروردین جایگزین حکومت سلطنتی شد که رهاوردها و برکت‌های فراوانی برای ملت ایران به همراه داشت.

 

* اعتراف کلینتون به ژرف‌اندیشی رهبر معظم انقلاب

امام جمعه گچساران تصریح کرد: از همان روزهای اولیه تأسیس نظام اسلامی مخالفت، سنگ‌اندازی، کودتا، فریب‌، فتنه، تحریم و تهدیدها علیه این نظام نوپا توسط دشمنان و دنیای استکبار آغاز شد.

موسوی گفت: با وجود همه فشارها و استفاده دشمنان از همه ابزارهای ممکن، رهبری امام راحل و هوشمندی و بصیرت جانشین ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی نظام اسلامی از دل همه سختی‌ها و فشارها سرافراز و مقتدرانه حفظ شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال 91 به این نام نشان از ژرف‌اندیشی، بصیرت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی است.

موسوی گفت: کلینتون یکی از سیاست‌مداران برجسته در سیاست‌گذاری‌های زشت و ضد بشری امریکا بوده که اعلام می‌کند نتیجه ماه‌ها تلاش، کوشش و برنامه‌ریزی امریکا علیه ایران با ایراد یک سخنرانی از طرف رهبر ایران بر باد می‌رود.

 

* عدم تحقق یک ریال از وعده‌های مسئولان برای ساخت مصلای گچساران

امام جمعه گچساران با اشاره به اختصاص نیافتن اعتبار برای تکمیل مصلای گچساران ابراز داشت: افزون بر 12 سال و شش ماه از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد که در این مدت جز لجاجت هیچ کار دیگری از سوی مسئولان انجام نشده است.

موسوی با انتقاد شدید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در عدم تعهد به وعده تأمین اعتبار مصلای گچساران تصریح کرد: بالاترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد وعده تکمیل مصلای گچساران را تا پایان سال 90 با تأمین اعتباری اختصاصی داده بود.

این مسئول در گچساران افزود: وزیر نفت سابق در سال 89 در سفر به گچساران و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز وعده اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریالی برای ساخت مصلای گچساران را داده بود که حتی یک ریال از این اعتبارات به این پروژه اختصاص نیافته است.

موسوی با اشاره به روند غیرمنطقی واگذاری کار ساخت مصلای گچساران به ادارات مختلف گفت: کار ساخت این مصلا تا پیش از این به عهده اوقاف بوده که هم‌اکنون به مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: در حال حاضر با بهانه‌های واهی و غیرمنطقی قصد واگذاری ساخت این پروژه به افرادی دیگر را دارند.

موسوی متذکر شد: درصورتی‌که مشکل ساخت مصلا از سوی مسکن و شهرسازی حل نشود به دفتر رهبری شکایت می‌کنم.

وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا نظارت جدی و بیشتری بر ساخت مصلای گچساران داشته باشد و از توطئه‌ و کارشکنی در این زمینه جلوگیری کند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول