اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اورژانس خوزستان:

7 پایگاه اورژانس در هفته سلامت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از افتتاح هفت پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی در هفته سلامت امسال خبر داد و گفت: در طول هفته سلامت هر روز یک پایگاه اورژانس در سطح استان افتتاح خواهد شد.

7 پایگاه اورژانس در هفته سلامت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید اسدالله موسوی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع فرا رسیدن هفته سلامت، با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان در ایام نوروز، اظهار داشت: چون در ایام نوروز زائران مناطق عملیاتی و مسافران نوروزی به استان خوزستان وارد شدند، برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی برای کاروان‌های راهیان نور، علاوه بر استقرار درمانگاه‌های سیار در محل یادمان‌ها، اکیپ‌های اورژانس در مسیرهای منتهی به یادمان‌ها، کاروان‌ها را همراهی کردند. از ابتدای اسفند نیز 10 درمانگاه شبانه‌روزی در جوار 10 یادمان دفاع مقدس طراحی شد.

وی افزود: در چهار ورودی استان از سمت لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و چهار محال و بختیاری و ورودی شهر اهواز از سمت اندیمشک، پنج ایستگاه سلامت مستقر شد. راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع بروشورهای بهداشتی و درمانی، ارائه آدرس بیمارستان‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی به مسافران، هدایت مسافران به مسیرهای کم‌خطر و ارائه شماره تماس مراکز اورژانس به مسافران از دیگر فعالیت‌های ایستگاه‌های سلامت بود.

موسوی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت در شهرستان رامهرمز دو پایگاه و در شهرهای باغملک، شوشتر، خرمشهر، رامشیر، ماهشهر و هفتکل یک پایگاه اورژانس ایجاد شد و به این ترتیب 9 پایگاه جدید به مجموع پایگاه‌های اورژانس در استان اضافه شد. در حال حاضر 133 پایگاه اورژانس در استان وجود دارد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان درباره تولید اتوبوس‌ آمبولانس در استان، اظهار کرد: خوزستان نخستین استان کشور بود که اتوبوس ‌آمبولانس را طراحی و تولید کرد و سه سال پیش رئیس جمهور دستور ساخت 500 دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس را صادر کرد. با استفاده از تجربه ساخت این اتوبوس‌ها در استان، تولید آن‌ها در استان‌های دیگر کشور هم آغاز شد و در حال حاضر 100 دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس در حال ساخت است و 20 دستگاه نیز در استان‌های کشور توزیع شده است.

موسوی گفت: در حال حاضر هفت دستگاه اتوبوس ‌آمبولانس در استان فعالیت دارند که هر یک، بخشی از بیمارستان را تشکیل می‌دهند؛ اتوبوس هشتم که اتاق عمل است در این هفته آماده استفاده می‌شود. این اتوبوس‌ها زمانی که کنار هم قرار گیرند یک بیمارستان کامل را تشکیل می‌دهند و به این ترتیب در حوادث بزرگ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش آموزش، تصریح کرد: در گذشته تنها یک دانشکده فوریت‌های پزشکی در دزفول وجود داشت، ولی در سال گذشته دانشکده‌های بستان و شوشتر هم راه‌اندازی شد و هرکدام از این دانشکده‌ها 50 دانشجو پذیرش می‌کنند. در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز هم به عنوان دانشگاه مادر استان، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو پذیرش می‌شود و در تلاش هستیم که در سال 91، یک دانشکده دیگر هم در رامهرمز و یا ماهشهر راه‌اندازی شود.

موسوی درباره ماموریت‌های انجام شده در سال 90 گفت: در مجموع در 11 ماهه سال گذشته 210 هزار و 810 مورد حادثه به وقوع پیوست که این میزان در مقایسه با سال 89 حدود یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته میانگین زمان رسیدن ماموران اورژانس به محل حوادث جاده‌ای 11 دقیقه و زمان رسیدن به محل وقوع حوادث شهری هم 6 دقیقه بوده است.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال 90، دو میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز بیمارستان‌های استان تزریق شد. همچنین خوزستان در شاخص نگهداشت تجهیزات پزشکی در سطح کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

شاهرخ رئیسیان افزود: همچنین در سال گذشته 36 تخت ویژه نوزادان در استان نصب و راه‌اندازی شد که این امر در کاهش مرگ و میر نوزادان زیر یک ماه تاثیر بسزایی داشت.

وی ادامه داد: هشت بیمارستان در سطح کشور به عنوان بیمارستان‌های دوستدار مادر شناخته شدند که در این میان بیمارستان سینا اهواز یکی از آنها بود.

هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین ماه ادامه دارد؛ همچنین موضوع اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 "سالمندی و سلامت" و شعار "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" انتخاب شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول