اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

عصمت حضرت فاطمه(س) حقیقتی غیر قابل انکار است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به مضامین بلند ادعیه، زیارات و تفسیر سوره کوثر این حقیقت آشکار می‌شود که عصمت حضرت فاطمه(س) از حقایق غیر قابل انکار است.

عصمت حضرت فاطمه(س) حقیقتی غیر قابل انکار است

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به مقام عصمت و عظمت یاس مدینه و یگانه فرزند رسول‌الله(ص) اظهار کرد: اهل بیت(ع) حجت خدا بر مردم و حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ائمه است.

وی خاطر نشان کرد: حلقه اتصال نبوت با امامت وجود نازنین فاطمه بوده و عصمت فاطمه(س) با سایر معصومان مشترک است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: با توجه به مضامین بلند ادعیه، زیارات و تفسیر سوره کوثر، این حقیقت آشکار می‌شود که عصمت حضرت فاطمه(س) از حقایق غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: اکثر اهل تسنن به این مهم واقع‌بینانه نگاه کردند و فاطمه(س) را دارای وجود نورانی می‌دانند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: فاطمه(س) فرزند دلبند پیامبر(ص) و مایه مباهات ملائکة‌الله است به گونه‌ای که فرشته وحی در کنار سجاده عبادتش زانو می‌زده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: باید بدانیم عصمت فاطمه یکی از امتیازات و ویژگی‌های او بود که سبب شد با علی(ع) در کف یکدیگر قرار گیرند و همین مسئله زهرا(س) را از سایر زنان متمایز کرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: زهرا(س) از زنان بهشتی است و فرشتگانی به نام و به یاد فاطمه(س) در عرش خدا زندگی می‌کنند تا زمین و آسمان مملو از عشق، سرسپردگی و دلدادگی به فاطمه(س) باشد.

وی با اشاره به خطبه فدکیه گفت: این خطبه دال بر عصمت فاطمه(س) است و مصائب حضرت را در باب عقیده، احکام، اخلاق و تفسیر قرآن و حقایق خلقت بیان می‌کند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: شرکت در جهاد از دیگر ویژگی‌های این بانوی مکرمه اسلام است، به طوری که به عنوان امدادگر دوشادوش حضرت علی(ع) و پیامبراکرم(ص) در صحنه نبرد حضور داشت.

وی عنوان داشت: بیان احکام شریعت از حقایق و ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) بوده و آن حضرت آیات قرآن را تفسیر کرده و احکام دین مبین را بیان و مردم را به خداباوری و ایمان به مبدأ و معاد دعوت می‌کرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر الگوگیری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز بانوان جهان اسلام تنها الگوی خود را فاطمه می‌دانند و فهم این حقیقت سبب شده هرگز در هیچ شرایطی سر تسلیم در برابر زور، زر، تزویر و ظلم استکبار و صهیونیسم فرود نیاورند.

وی یادآور شد: امروز زنان بحرین فاطمه(س) را الگو قرار دادند و این امر مایه دلخوشی و هدفمندی حرکت زنان بحرین شده و به خاطر همین خانه آنها مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد و بچه‌های آنها در آتش می‌سوزند و شهید می‌شوند، ولی استوار و پایدار به حرکت خود تا رسیدن به هدف ادامه می‌دهند.

رضوی‌مهر ادامه داد: این نام فاطمه(س) است که به همه اینها زندگی معنوی بخشیده و سبب شده گام‌های استوار بردارند.

وی عنوان داشت: گلی که استشمام او پیامبر(ص) را یاد بهشت می‌اندازد گلی است که از گلستان توحید جدا نشده و این امر سبب روح عصمت، عظمت و تقوایی شده که خداوند به فاطمه(س) و فرزندان وی عطا کرده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول