اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

شخصیت حضرت فاطمه (س) تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: باید برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) گام برداشته شود.

شخصیت حضرت فاطمه (س) تبیین شود

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم فرا رسیدن این ایام را به هموطنان تسلیت گفت و اظهار داشت: از بدو تاسیس حکومت اسلامی تاکنون ‌ائمه اطهار (ع) از جمله حضرت فاطمه الزهرا (س) الگویی کامل و همه‌جانبه برای بشریت قلمداد می‌شوند، پس برای الگوبرداری باید نسبت به تحلیل ابعاد وجودی ایشان مبادرت شود.

وی گفت: با وجودی که 14 قرن از نزول قرآن کریم و تاسیس حکومت اسلامی گذشته است، ولی مفاهیم و ارزش‌‌های دین مبین اسلام ‌پاسخگوی نیازهای بشریت بوده و مردان و زنان بزرگی در بستر این دین به منصه ظهور رسیده‌اند که همچنان می‌توانند به عنوان اسوه‌ای برتر و کامل در همه ابعاد مورد توجه قرار بگیرند.

این مسئول حضرت فاطمه‌ الزهرا (س) را بانویی مورد احترام برای همه جهانیان دانست و خاطر نشان کرد: ملل مختلف دنیا می‌توانند از طریق مطالعه کردن سرگذشت پر فراز و نشیب ایشان درس آزادگی، صبر، پایداری و استقامت فرا بگیرند زیرا حضرت فاطمه با وجود دشمنی‌های آشکار همواره در کنار حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) بودند.

موسوی به شأن نزول سوره کوثر نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان حضرت محمد (ص) با ابتر خواندن ایشان برای آزرده کردن خاطر مبارک نبی‌اکرم (ص) تلاش می‌کردند حال آنکه خداوند متعال با نزول کردن این سوره کوتاه ولی حجیم بر همه ادعاهای دشمنان اسلام خط بطلان کشید.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه باید برای مأنوس کردن جوانان با ائمه اطهار (ع) بیش از این تلاش شود اذعان داشت: ریشه‌های تفکر مذهبی و دینی در کشور ما محکم بوده و پیوند ناگسستنی بین ملت ما و ائمه اطهار (ع) وجود دارد، ولی می‌طلبد با یاری متولیان رسانه‌های جمعی بیش از بیش در راستای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه پیرامون خود گام برداریم تا نسل جدید همواره در مسیر صراط مستقیم قرار داشته باشد.

موسوی به شکل‌گیری جنبش های بیداری اسلامی در مناطق مختلف جهان اشاره کرد و متذکر شد: امروز در گوشه گوشه این جهان پهناور شاهد به پا خاستن ملل مستضعف و ستم‌کشیده جهان هستیم به طوری که همه آنها تحت تعالیم دینی برای به زیر کشیدن حکومت ظلم و جور قیام کرده‌اند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول