اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان هلال احمر کردستان خبر داد

خدمات طرح نوروز 91 با 1400 نفر روز / توزیع رایگان داروهای غیرنسخه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در طرح نوروزی امسال یک هزار و 425 نفر روز خدمات راهنمایی مسافران و توزیع اقلام فرهنگی در قالب 25 پست ثابت در سطح استان ارائه می‌شود.

خدمات طرح نوروز 91 با 1400 نفر روز / توزیع رایگان داروهای غیرنسخه‌ای

حسن خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 25 پست راهنمای مسافران نوروزی در شهرهای استان ایجاد شده که 3 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر روزانه به مسافران خدمات متنوعی را ارئه می‌دهند.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان، در طرح نوروزی سال گذشته به ازای هر پست این جمعیت دو نفر حضور داشتند که امسال به هر پست یک نفر اضافه شده است.

وی گسترش و ترویج فرهنگ بشر دوستانه و مهرورزی،کمک به تامین امنیت روانی و آسایش و آرامش مسافران نوروزی و غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای جمعیت را از اهداف ایجاد پست‌های راهنمای مسافران نوروزی در استان عنوان کرد.

خدابنده‌لو هدف دیگر برقراری این پست‌ها را در راستای تحقق تسکین آلام بشری و رفع دغدغه مسافران به عنوان یکی از برنامه‌ها و اهداف هلال احمر خواند و تصریح کرد: این طرح از 25 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در این طرح یک روز به صورت رایگان قند خون و فشار خون مسافران نوروزی در پست‌های جمعیت هلال احمر سطح استان سنجیده می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: علاوه بر خدمات فوق‌الذکر، حدود 10 تا 15 قلم داروی غیرنسخه‌ای به صورت رایگان به مسافران نیازمند داده خواهد شد.

خدابنده‌لو با اشاره به وجود 46 هزار عضو جوان جمعیت هلال احمر کردستان، اضافه کرد: در طول سال برنامه‌های مختلفی همانند رقابت مهر، مسابقات و کاروان‌های نیکوکاری در مناسبت‌ها برای این اعضا برگزار می‌شود.

وی در پایان پیش‌نیاز استفاده از جوانان عضو هلال احمر در پست‌های راهنمای مسافران نوروزی را گذراندن آموزش‌های متناسب خواند و گفت: این افراد آموزش‌های کمک‌های اولیه به مصدوم و غیره را دیده‌اند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول