اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

استفاده ابزاری عامل دین‌گریزی در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بر لزوم تمرکز بر تربیت نسل جوان و نوجوان در حوزه مسائل فرهنگی و هویت تأکید کرد و گفت: استفاده ابزاری از دین عامل دین گریزی در جامعه است.

استفاده ابزاری عامل دین‌گریزی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی ظهر امروز در نخستین گردهمایی مشترک آموزش و پرورش و ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه مسئولان و مربیان خوزستان در سرزمین خون و شهادت گرد آمده‌اند تا برای تربیت نسل فردا اندیشه کنند، تأکید کرد: تمام سرمایه‌ها باید صرف این نسل شوند و تمام تلاش‌های آینده باید برای تربیت این نسل متمرکز شود.

وی با تأکید بر تقویت نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تصریح کرد: امروز تهاجم فرهنگی از بلاهای قرن ماست و به این وسیله ملت‌هایی از صحنه تاریخ حذف شده‌اند.

تقوی جهانی سازی و یکسان سازی فرهنگ‌ها را مسئله‌ای بسیار جدی دانست و افزود: یکسان سازی هویت انسان‌ها را از بین می‌برد و ریشه‌های هویتی تاریخی را قطع می‌کند و ملتی بی ریشه به وجود می‌آورد.

وی اظهار کرد: به عنوان جامعه انقلابی و یک فکر معارض و مقابل با تهاجم فرهنگی باید با این تهاجم بجنگیم. باید روی مسائل نسل جوان حساس باشیم زیرا یکی از میدان‌های رویارویی با جبهه مهاجم در حوزه فرهنگ عرصه تربیت است و در واقع، نقطه اصلی مسائل آموزشی جوانان و نوجوانان است.

تقوی همچنین با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات فعال در مدارس، گفت: صحبت کردن با جوانان راه و روش مخصوصی دارد، در غیراین صورت نتیجه عکس می‌دهد.

به گفته وی، ائمه جماعاتی که با جوانان در ارتباط هستند باید حرف آنها را بفهمند و مسائل آنها را درک کنند، هنر بیان ساده مسائل مهم را داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور همچنین در مورد مهم‌ترین عوامل دین گریزی اظهار کرد: دین باید متناسب با نیازهای فطری انسان‌ها ترویج و تبلیغ شود در غیر این‌صورت مردم از آن گریزان می‌شوند. علت منسوخ شدن برخی از ادیان و مکاتب بی توجهی به این امر مهم است.

وی رفتار مغایر ارزش‌های دینی در برخی از دینداران، برداشت‌های ناصواب مبلغان از معارف دین، استفاده ابزاری از دین، فقر و مشکلات مالی و سختگیری بی مورد برخی از افراد در دین را از عوامل دین گریزی مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول