اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار قم خبر داد

برپایی نماز جماعت ویژه مسافران نوروزی در 100 مدرسه قم

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار قم گفت: نماز جماعت ظهر و مغرب در بیش از 100 مدرسه که جمعیت بیشتری در آنها ساکن خواهند شد برگزار می‌شود.

برپایی نماز جماعت ویژه مسافران نوروزی در 100 مدرسه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استان قم، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی اظهار کرد: کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها برای نخستین بار در استان قم تشکیل شده و نخستین جلسه خود را در 15 اسفندماه سال جاری برگزار کرد.

وی افزود: کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها با دستور وزیر کشور و تاکیدات رئیس ستاد اقامه نماز کشور به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

مشاور استاندار قم با بیان اینکه کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها از 12 عضو تشکیل شده است گفت: اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز از اعضای این کمیته هستند.

وی خاطر نشان کرد: دومین جلسه این کمیته در 24 اسفندماه سال جاری برگزار شده و تصمیماتی مبنی بر تامین اقلام مورد نیاز نمازخانه‌ها از جمله مهر، قرآن و مفاتیح و نیز رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی این اماکن اتخاذ شد.

هاشمی تعداد نمازخانه‌های متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان قم را 400 باب اعلام کرد و افزود: در بیش از 100 مدرسه که جمعیت بیشتری از فرهنگیان در آن ساکن می‌شوند، نماز جماعت برپا خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها از توزیع 150 هزار بروشور در رابطه با فرهنگ نماز و نمازخوانی در سطح استان قم خبر داد و گفت: آماده‌سازی بوستان‌هایی که در مسیر زائران قرار دارد نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته است که از جمله آنها می‌توان به بوستان‌های علوی، بنیادی، الغدیر، هاشمی و مهدی اشاره کرد.

وی ادامه داد: هفت خیمه نماز توسط سازمان جوانان هلال احمر قم در ورودی‌های شهر برپا خواهد شد تا مسافران بتوانند به راحتی عبادات خود را انجام دهند ضمن اینکه در این خیمه‌ها، آب و دیگر امکانات نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: شماره تلفن 7835430 برای دریافت شکایات و انتقادات زائران و عموم مردم اختصاص یافته است و مسافران می‌توانند مشکلات موجود را از طریق این شماره به اطلاع کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها برسانند.

کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها با بیان اینکه بازرسی از نمازخانه‌ها و مساجد نیز در طول ایام تعطیلات نوروز انجام خواهد شد گفت: گزارش روزانه بازرسان ساعت هشت شب در اختیار کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول