اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی:

75 واحد کتابخانه در آذربایجان غربی فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون 75 واحد کتابخانه در مساجد مناطق مختلف آذربایجان غربی فعال است.

75 واحد کتابخانه در آذربایجان غربی فعال است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی کتابخانه در مساجد مناطق مختلف آذربایجان غربی برای ارائه محصولات فرهنگی به مراجعان در حال فعالیت هستند به طوری که تا حد امکان در این مراکز از کتاب‌های مفید و مناسب استفاده شده است.

وی به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: چنانچه مردم به ویژه جوانان با کتب مختلف از جمله دینی، تربیتی و علمی مانوس شوند روند توسعه همه‌جانبه بیش از بیش شتاب می‌گیرد لذا تبیین اهمیت این مسئله از طریق راه‌اندازی کتابخانه در مساجد آغاز شده است.

این مسئول تعداد کانون‌های سراسر استان را در مجموع بیش از 400 واحد عنوان کرد و گفت: این تعداد کانون با اهتمام فرمانداران، دهیاران و بخشداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق گوناگون استان راه‌‌اندازی شده است و برای پاسخگویی به مردم فعال هستند.

بابازاده گفت: در حال حاضر 18 واحد کانون تخصصی تاسیس شده است که چهار واحد از آنها در سال گذشته راه‌اندازی گردید از این‌رو در کانون‌های مذکور برخی رشته‌های اجتماعی و مذهبی به طور تخصصی توسط متولیان امور دنبال می‌شود و جوانان نیز از برنامه‌های اجرا شده استقبال خوبی به عمل آورده‌‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی مهمترین و کارآمدترین فعالیت دبیرخانه را ایجاد کانون‌های تخصصی عنوان کرد و اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مکلف به توسعه تعداد کانون‌های تخصصی شده‌اند لذا مسئولان استانی هم در این راستا قدم برداشته‌اند.

وی مهمترین ویژگی فعالیت‌های کانون‌‌های مذکور را تعلیم همراه با تنوع و بهره‌گیری از نیروهای توانمند دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه دامنه و کیفیت فعالیت کانون‌‌های تخصصی افزایش پیدا کند می‌توان در همه مسائل دینی، آموزشی، اعتقادی، علمی، فرهنگی و ... تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول