اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

4 درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون چهار درصد جمعیت استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

4 درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل صادق فرهمند‌امین پیش از ظهر امروز در نشست جمعی از فعالان انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان امسال از مرز 50 هزار نفر گذشته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 37 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خروج از اداره سنتی کتابخانه‌ها و تحول در افزایش سرانه مطالعه مفید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: از اهداف مهم ما در مسیر توسعه فرهنگی افزایش سرانه مطالعه مفید است به طوری که معتقدیم این امر تحول خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند به نحوی که کتابخانه‌ها به یکی از مراکز مهم فرهنگی با جذب توده‌های مختلف مردم تبدیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان داشت: کتابخانه‌ها یکی از مراکز مهم فرهنگی می‌باشد که دارای حضور چشمگیر توده‌های مختلف مردمی بوده و به مکان مناسبی در بهره‌مندی از توانمندی‌ها از امکانات علمی و پژوهشی تبدیل شده است.

فرهمند‌امین گفت: در سال گذشته تلاش کردیم با برگزاری جلسات مختلف با حضور کارشناسان و روسای کتابخانه‌های عمومی استان افزایش رشد شاخص‌های تاثیرگذار را در روند فعالیت کتابخانه‌ها به صورت دقیق بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول یادآور شد: عضویت در کتابخانه‌ها از 2.2 درصد جمعیت استان به چهار درصد افزایش یافته که سعی داریم این میزان در یک برنامه میان‌مدت به 10 درصد افزایش پیدا کند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان را حرکتی مثبت و مفید توصیف کرد و افزود:‌ راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌سازی استان و برگزاری جلسات آن در تمام شهرستان‌ها گامی جدی در مسیر توسعه و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای است که امسال با قوت و سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

فرهمند‌امین با اشاره به نخستین تاثیر مثبت این حرکت در کلنگ‌زنی کتابخانه‌ عمومی خیرین به نام مرحوم علیپور در شهر اردبیل به متراژ 250 متر‌مربع تصریح کرد:‌ این کتابخانه عمومی با کمک خیرین در حال ساخت است.

وی گفت:‌ در همین راستا افزایش هفت باب کتابخانه مشارکتی با انعقاد تفاهمنامه با مراکز، موسسات و ادارات را در سال جاری آغاز کردیم تا این حرکت گامی برای در دسترس قرار دادن کتاب و افزایش سرانه مطالعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از بدو تاسیس در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته و این در سایه برنامه‌‌ریزی برای توسعه فضاهای فرهنگی، اجرای مسابقات علمی، حل مشکلات کتابخانه‌ها و برخی اقدامات اساسی و پایه‌ای بوده است.

انتهای پیام/ک10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول