اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز امسال

کتابخانه‌های عمومی کردستان آماده خدمت‌رسانی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از فعالیت کتابخانه‌های استان در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

کتابخانه‌های عمومی کردستان آماده خدمت‌رسانی هستند

عطاالله رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تعدادی از کتابخانه‌های عمومی در شهر سنندج و سایر شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز باز و آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان است.

وی افزود: این اقدام همانند سال‌های گذشته در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در ایام تعطیلات نوروز از اول تا چهاردهم فروردین‌ماه باز و در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

رستگار بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کتابخانه‌های مرکزی و شماره 1(شهید دلفان آذری) در شهر سنندج باز هستند.

وی تصریح کرد: همچنین کتابخانه‌های عمومی شماره 2 بیجار، شماره یک سقز، شماره یک قروه و شماره یک مریوان در تعطیلات نوروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده ارائه خدمات به کتاب‌خوانان و اعضای کتابخانه‌ها هستند.

رستگار نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: جوامعی که در آن مطالعه و کتابخوانی به فرهنگ تبدیل شده است راه آسانی برای دستیابی به توسعه پیش‌رو دارد.

 

* عضویت بیش از 100 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان

وی در ادامه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی کردستان را بیش از 100 هزار عضو اعلام و بیان کرد: این استان در یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای 43 کتابخانه عمومی نهادی و 87 کتابخانه مشارکتی است.

رستگار نقش کتابخانه‌های عمومی را در توسعه فرهنگی جوامع بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جوامع ‌می‌تواند کشورها را در رسیدن سریع‌تر به توسعه یاری کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه استان کردستان را استانی پیشتاز در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کشور ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 84 کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح استان فعال هستند که 30 باب آن‌ها در روستاهاست.

رستگار در پایان تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی نهادی استان را 578 هزار و 885 عنوان ذکر کرد و اظهار داشت: این تعداد نسبت به دو سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول