اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

رشد چشمگیر شاخص‌های کتابخانه‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از رشد 40 تا 100 درصدی شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی در اردبیل خبر داد.

رشد چشمگیر شاخص‌های کتابخانه‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن امور کتابخانه‌های شهرستان اردبیل اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال‌های اخیر و با توجه به عنایت دولت به مقوله‌های فرهنگی رشد قابل توجهی یافته و کتابخوانان استان اردبیل از این امر متنعّم شده‌اند.

این مسئول بالا رفتن میزان خدمت‌رسانی در قالب کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی را در مقایسه با سال‌های گذشته موجب افزایش تعداد اعضای فعال و میزان کتاب‌های امانت داده شده دانست.

اکبری با اشاره به اجرای طرح مطالعه یاوران در سال گذشته، ابراز داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و برکات موثر و ماندگار آن در عرصه فرهنگی و اجتماعی ریشه در نهاد خانه و مدرسه دارد و عضویت بیش از 2 هزار دانش‌آموز در شبکه فعال طرح مطالعه یاوران، ارتقای کیفی و مطالعه مفید خانواده‌ها در تقویت نهاد مقدس کتاب و کتابخوانی را به دنبال داشته است.

فرماندار اردبیل در ادامه خواستار اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای مناطق روستایی شد و تصریح کرد: ارتقای امکانات موجود برای خدمت‌رسانی شایسته، توسعه کتابخانه‌های عمومی و تجهیز آنها در شهرک‌های تازه تاسیس و پر جمعیت و بخش‌های تابعه مرکز استان نیازمند این است که توانمندی‌های موجود در منطقه در حرکتی منسجم و در راستای تحقق این مهم بسیج شوند.

این مسئول همچنین خواستار مهیا کردن بسترهای لازم به منظور آشنا ساختن گردشگران و برخورداری آنان از فضاهای عمومی و تاسیسات فرهنگی نهاد امور کتابخانه‌ها در موسم گردشگری و تعطیلات تابستانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور کتابخانه‌های استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری 12 جشنواره روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگی در سال گذشته ابراز داشت: روستاهای پرجمعیت برای برگزاری نمایشگاه کتاب، برپایی مسابقه‌های کتابخوانی به صورت آنلاین، معرفی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و استمرار طرح مطالعه یاوران جزو اولویت‌های کاری در سال جدید است.

صادق فرهمند امین در ادامه از افزایش چهار درصدی عضویت در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

وی اظهار داشت: کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان اردبیل از 600 هزار نسخه فراتر رفته و تلاش می‌شود کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها در سال جاری 10 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول