اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

کتابخانه‌های روستایی استان مرکزی تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از تجهیز کتابخانه‌های روستایی و ایجاد یک واحد سیار کتابخانه‌ای در سال آینده خبر داد.

کتابخانه‌های روستایی استان مرکزی تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مطیعی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: با توجه به لزوم گسترش فرهنگ مطالعه در استان برنامه‌‌ریزی‌های لازم در این زمینه آغاز شده است که از سال آینده اجرایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در سال‌های اخیر طرح‌های متعددی توسط این نهاد به مرحله اجرا گذاشته شده است که برپایی ایستگاه‌های مطالعه، اجرای طرح کتاب من از جمله این طرح‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ادامه با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی اراک بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی این کتابخانه با صدور پروانه از سوی شهرداری اراک احداث خواهد شد.

مطیعی گفت: تاکنون به منظور اخذ پروانه 136 میلیون تومان، تهیه نقشه 220 میلیون تومان و کارشناسی، فنس‌‌کشی زمین، آزمایش خاک، انتشار آگاهی مناقصه و انتخاب پیمانکار 20 میلیون تومان هزینه شده است.

وی تعداد کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری را 76 باب عنوان و تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد کتابخانه‌های استان باید به 138 باب و در پایان سال 1404 به 159 باب برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان 800 هزار جلد است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول