اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

افزایش 23 درصدی مسافران نوروزی در چالدران

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: میزان مسافران نوروزی امسال در چالدران 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش 23 درصدی مسافران نوروزی در چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمدرضا قلی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان چالدران با توجه به دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری برخوردار است از این‌رو باید برای توسعه این ظرفیت‌ها امکانات گردشگری و ظرفیت‌ها را تقویت کرد.

وی با اشاره به میزان ورود مسافران و گردشگران نوروزی به چالدران افزود: در طول ایام نوروز بیش از 73 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان چالدران بازدید کرده‌اند.

قلی‌پور از افزایش 23 درصدی ورود مسافران نوروزی به شهرستان چالدران خبر داد و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و اقدامات مطلوب در راستای شناساندن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از دلایل مهم افزایش میزان مسافران به این شهرستان شده است.

این مسئول ادامه داد: با افزایش میزان گردشگران در این شهرستان باید امکانات گردشگری نیز تقویت شود تا شاهد رشد بیش از پیش این صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

وی از ورود 150 گردشگر خارجی به شهرستان چالدران خبر داد و بیان کرد: ظرفیت‌‌های بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری برای شکوفایی نیازمند بسترسازی است از این‌رو این امر در برنامه‌ریزی‌های امسال در اولویت قرار می‌گیرد.

قلی‌پور اضافه کرد: این تعداد از گردشگران خارجی از کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان، ژاپن، چین، مالزی، ترکیه، سوئد و اتریش ،از بناهای تاریخی و مذهبی این شهرستان از جمله مقبره سید صدرالدین، قره کلیسا، آبشار شرشر، مقبره ساندوخت، کلیسای زور زور، تالاب‌های پیراحمدکندی بازدید کرده‌اند.

فرماندار چالدران با اشاره به ارائه تسهیلات به مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: امسال ستاد تسهیلات نوروزی برای بهره‌مندی بیشتر گردشگران در 9 مکان تاریخی و دیدنی، راهنمایان گردشگری و توزیع بروشور فراهم کرده بود.

این شهرستان دارای 93 اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول