اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

حضور مسافران نوروزی در امامزادگان از 2 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور دو میلیون نفری مسافر و گردشگر در امامزادگان در نوروز 91 خبر داد.

حضور مسافران نوروزی در امامزادگان از 2 میلیون نفر گذشت

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری ابراز داشت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از 2 میلیون نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران حضور یافتند و از برنامه‌های متنوع این اماکن استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد مسافر در امامزادگان مازندران نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته، افزود: در لحظه سال تحویل که برنامه ویژه همراه با قرائت قرآن، مولودی‌خوانی و سخنرانی با حضور قاریان، سخنرانان شهیر و قرائت دعای تحویل سال بود با شور و حال خاصی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیش از 500 هزار نفر از زائران در این اماکن حضور یافتند، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در این اماکن در تعطیلات نوروزی همراه  با برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی و معنوی از جمله اعزام مبلّغ، برگزاری نماز جماعت، ایستگاه صلواتی، ایستگاه مشاوره، نقاشی، قرآن بخوانید برای نونهالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، خدمات رفاهی و تفریحی، برگزاری ادعیه و زیارات و ده‌ها برنامه مختلف برگزار شد.

وی اعلام کرد: حضور و مشارکت مردم در این برنامه‌ها نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

سهرابی در ادامه به استفاده مسافران، زائران و گردشگران از سوئیت و زائرسراهای این اماکن اشاره کرد و افزود: از حدود 900 زائرسرا و سوئیت بقاع و اماکن متبرکه در این ایام بیش از 500 هزار نفر استفاده کردند و حداقل یک شب در این اماکن اقامت داشتند.

* برپایی مراسم سوگواری فاطمیه

وی از برپایی مراسم سوگواری ایام فاطمیه اول در امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام غم و اندوه شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا (س)، مراسم عزاداری با حضور مداحان و سخنرانان در 100 بقعه متبرکه مازندران برپا می‌شود.

سهرابی افزود: این مراسم‌ها از سه شنبه پانزدهم فروردین ماه آغاز می‌شود و در برخی از اماکن به مدت پنج شب و در برخی از امامزادگان به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در سالروز شهادت حضرت زهرا در فاطمیه دوم مراسم بزرگ «سوگواره یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور در امامزادگان استان با برنامه عزاداری برگزار می‌شود.

* سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان در مازندران

مدیرکل اوقاف مازندران از سخنرانی خطیب حجت الاسلام انصاریان در مسجد جامع نکا خبر داد.

سهرابی گفت: در ایام حزن و اندوه شهادت بی بی دو عالم دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) خطیب توانا حجت‌الاسلام انصاریان در مسجد جامع شهرستان نکا به سخنرانی و حاج محسن طاهری از مداحان شهیر کشور به مداحی می‌پردازند.

وی متذکر شد: این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه نکا و شهرداری و شورای اسلامی و هیئت امناء و پایگاه مسجد جامع نکا برگزار می‌شود از سه‌شنبه پانزدهم فروردین بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و به مدت پنج شب ادامه دارد.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول