اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

نقش آموزش‌های حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تربیت نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دارد.

نقش آموزش‌های حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی عصر امروز در نخستین جلسه شورای مسئولان اداره‌کل آموزش فنی ‌و‌ حرفه‌ای استان در سال جدید به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: به منظور حمایت از تولید ملی و توسعه اقتصادی باید سرمایه‌های داخلی متوجه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های ایجاد اشتغال مولد شود تا با اشتغال‌زایی پایدار معضل بیکاری در بین جوانان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان کشور حل معضل بیکاری جوانان است، خاطرنشان کرد: باید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تلاش مضاعف همه مسئولین و دست اندرکاران  بستر و زمینه‌های اشتغالزایی جوانان در سطح کشور و استان بیش از پیش فراهم شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، با توجه به تشکیل نظام جامع ملی مهارت و فناوری امسال تحولی عظیم و بنیادین در عرصه مهارت آموزی بوجود خواهد آمد و بیش از گذشته شاهد پویایی و بالندگی و پیشرفت و ارتقاء فرهنگ مهارت، در سطح کشور خواهیم بود.

احمدی تصریح کرد: مجموعه آموزش فنی ‌و‌ حرفه‌ای استان کردستان نیز امسال تحقق اهداف و برنامه‌های راهبردی سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی  را در سرلوحه کاری خود قرارداده و با حرکتی جهادگونه در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان و نظام جامع ملی مهارت و فناوری تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام ارزنده‌ای در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای کار است، گفت: تا زمانی که دانش نظری و تئوری به عمل تبدیل و این توانایی به اعتماد به نفس و کسب مهارت در فرد مبدل نشود، اشتغال مولد و پایدار در جامعه به وجود نخواهد آمد.

وی از بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این استان به ویژه جوانان نام برد و افزود: ارائه آموزش‌های لازم و مورد نیاز بازار کار، عامل موثری در کاهش نرخ بیکاری در کردستان خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: تلاش در راستای ایجاد اشتغال با تربیت نیروهای توانمند و متخصص در این استان از اولویت‌های کاری ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان است.

احمدی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به عنوان زمینه شکل‌گیری فرهنگ کار محوری در جامعه تلقی شود، ادامه داد: ارائه این آموزش‌ها با توجه به نیاز جامعه بستر را برای ورود جوانان به بازار کار فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول