اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان:

عملیات ساخت کارخانه خودروسازی گیلان آغاز نشده است

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته و زمین تعرفه شده، هنوز عملیات اجرایی ساخت این کارخانه آغاز نشده است.

عملیات ساخت کارخانه خودروسازی گیلان آغاز نشده است

محمد حسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت مصوبات سه سفر هیئت دولت در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: 90 درصد دور نخست مصوبات سفر هیئت دولت اجرایی شده و به انتها رسیده است.

وی افزود: بخشی از مصوبات دور دوم نیز به اتمام رسیده و بخشی دیگر در مرحله اجراست که حدود 60 درصد را شامل می‌شود و مصوبات دور سوم نیز از درصد پیشرفت پایین‌تری بین 30 تا 35 درصد برخوردار است.

این مسئول دلیل کندی پیشرفت مصوبات دور سوم را وجود موانع در راستای اجرای برخی از طرح‌ها دانست و تصریح کرد: برخی از طرح‌‌ها با وجود تلاش زیاد هنوز آغاز نشده است.

وی، مهم‌ترین مصوبات را بحث احداث کارخانه خودروسازی عنوان کرد و بیان داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته و تعرفه زمین، هنوز عملیات اجرایی این کارخانه آغاز نشده است.

اصغریان با اشاره به مصوبات حوزه بازرگانی اذعان کرد: مهم‌ترین مصوبه حوزه بازرگانی نیز احداث نمایشگاه دایمی است که جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت بوده است. شکست اقدام‌های قبلی در کلنگ‌زنی نمایشگاه بین‌المللی «راف» در نیمه اسفند سال 86 یکی از دلایل تاخیر در اجرای مصوبه مذکور بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اکنون زمینی در سفیدرود رشت برای احداث نمایشگاه دایمی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ساخت این نمایشگاه طبق مصوبه دولت باید انجام شود.

وی، واگذاری محوطه دخانیات به پارک علم و فناوری گیلان با هفت میلیارد تومان اعتبار و ایجاد اداره‌های  صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های استان را از دیگر مصوبات هیئت دولت ذکر کرد.

اصغریان، با تصریح بر اینکه در دور چهارم سفر هیئت دولت مصوبه جدید نداریم، خاطرنشان کرد: دولت روند مصوبات قبلی را کنترل می‌کند.

وی درباره برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در گیلان بیان داشت: این همایش در مهر ماه برگزار می‌شود و طبق آخرین اطلاعات حدود 100 طرح سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده که حدود 25 درصد در حوزه صنعت در بخش مطالعه اقتصادی طرح‌های متوسط و بزرگ است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول