اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از 7 دستگاه ماشین آتش‌نشانی

آتش‌سوزی کارخانه قند ورامین مهار شد

خبرگزاری فارس: آتش‌سوزی محوطه کارخانه قند ورامین که از ساعت 20 سه‌شنبه آغاز شده بود با استفاده از هفت دستگاه ماشین آتش‌نشانی مهار شد.

آتش‌سوزی کارخانه قند ورامین مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین، آتش‌سوزی کارخانه قند ورامین از قسمت شرق محوطه این کارخانه و درختان اطراف آْن آغاز و به سایر نقاط این کارخانه سرایت کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین در تشریح این موضوع گفت: نگهبانان مستقر در این کارخانه، خبر آتش‌سوزی را ساعت 20 و 30 دقیقه به ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی ورامین خبر دادند و نیروهای این سازمان با توجه به نزدیکی به محل آتش‌سوزی در زمانی کمتر از دو دقیقه در محل حاضر شدند.

حمید ارسطوئیان ‌گفت: افراد حاضر در کارخانه ابتدا سعی کرده بودند تا با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند که ظاهرا هیچ کدام از این کپسول‌ها شارژ نبوده و عمل نکرده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی آتش که درختان محوطه کارخانه قند را فرا گرفته بود، خودروهای آتش‌نشانی ایستگاه‌های دیگر شهر ورامین نیز به این منطقه اعزام و با استفاده از هفت دستگاه ماشین آتش‌نشانی آتش محوطه مهار شد.

ارسطوئیان بیان داشت: با توجه به اینکه در محل آتش‌سوزی مقدار زیادی نی روئیده بود و ایستگاه تقلیل فشار گاز کارخانه قند نیز در امتداد محل وقوع آتش‌سوزی قرار داشت، سعی شد تا با غرقاب کردن محوطه کارخانه، از آتش گرفتن مجدد محوطه جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: احتمالا پرتاب مواد محترقه به داخل کارخانه باعث وقوع آتش‌سوزی شده است که با انجام تحقیقات بیشتر، علت اصلی این حادثه مشخص خواهد شد.

بر پایه این گزارش، به گفته نگهبان مستقر در کارخانه قند ورامین، بیش از 30 هزار لیتر الکل در محل باشگاه زورخانه قدیمی کارخانه قند انبار شده بود که در صورت سرایت آتش به انبار، فاجعه بزرگی رخ می‌داد. 

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول