اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی

بانک‌ها در حمایت از تولید و صنعت موفق نبوده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: بانک‌ها هنوز نتوانسته‌اند در حمایت مناسب از تولید و صنعت کشور نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند.

بانک‌ها در حمایت از تولید و صنعت موفق نبوده‌اند

سعید حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در همین راستا باید در این زمینه بسیار پویاتر از این بانک‌ها وارد عمل می‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون سرمایه‌داران حوزه تولید مورد حمایت چندانی قرار نگرفته‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور بخش تولید است که باید نگاهی خاص را در این زمینه به این قسمت معطوف داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: با این نام‌گذاری حکیمانه وظیفه تمامی مسئولان اقتصادی بیشتر از گذشته شده و در همین زمینه باید اقدامات زیادی انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید حمایت‌های مناسبی را از سرمایه‌گذاران داخلی داشت، تأکید کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌های اقتصادی در کشوری مانند افغانستان بسیار ساده‌تر از سرمایه‌گذاری در داخل کشور است.

حسین‌پور ادامه داد: باید برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری‌ها در داخل کشور کارگروه‌های ویژه‌ای برای این امر در کشور سازماندهی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: با این اقدامات شاهد افزایش رقابت بین تولیدکنندگان داخلی برای تولید کالاهای باکیفیت ایرانی هستیم.

وی با ابراز تأسف از این موضوع که در حال حاضر لباس تنمان را از کشورهای ترکیه و چین وارد می‌کنیم، ادامه داد: این موضوع ضربه‌های بدی به پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند، مقام معظم رهبری نیز برای برون‌رفت کشور از این‌گونه مشکلات ناخوشایند در طول چندین سال اخیر با رویکرد اقتصادی اقدام به نام‌گذاری سال‌ها کرده‌اند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست‌های نامناسب اقتصادی شاهد اتفاقاتی در بازارها مختلف مانند نوسانات بازار سکه، طلا و ارز خواهیم بود.

وی خصوصی‌سازی را یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برشمرد و گفت: با تغییر نگاه‌ها به سمت خصوصی‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌های دولتی ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول