اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروزی صورت گرفت

کاهش 40 درصدی مصدومان در استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: آمار فوتی‏ها و مصدومان در تعطیلات نوروز امسال در استان سمنان 30 تا 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

کاهش 40 درصدی مصدومان در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدکاظم امیدیان صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از 25 اسفند 90 تا 14 فروردین امسال 224 عملیات امدادی توسط این جمعیت به انجام رسیده است.

وی افزود: از این تعداد عملیات 80 مورد آن جاده‏ای و بقیه شامل گم شدن افراد، مسدود شدن مسیرهای جاده‏ای و سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تعداد حادثه دیدگان را یک‏ هزار و 288 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 435 نفر مصدوم و 136 نفر از این مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

امیدیان از کاهش 40 درصدی تعداد فوتی‏ها خبر داد و افزود: تعداد فوتی‏های سر صحنه در سال گذشته 11 نفر و امسال 7 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد پایگاه‏های امدادی نیز امسال از 24 پایگاه به 28 پایگاه افزایش یافته که این افزایش تعداد نقش عمده‏ای در ارائه خدمات مناسب‏تر و سریع‏تر داشته است.

امیدیان از مراجعه 97 هزار و 943 مسافر به 20 پایگاه اطلاع‏رسانی جمعیت هلال‌احمر استان سمنان خبر داد.

وی گفت: این مسافران توسط 250 جوان داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان سمنان راهنمایی شدند و بیش از 174 هزار و 945 بروشور، پمفلت و نقشه استان سمنان و شهرستان‏ها و هم‌چنین 10 هزار کیف کمک‏های اولیه بین این مسافران توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان راه‏اندازی مرکز EOC و اکیپ امداد جاده‏ای بانوان، ایستگاه‏های نقاشی و نمایشگاه‏های کتاب و کتاب‌خوانی را از دیگر اقدامات جدید جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول