اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال احمر استان بوشهر خبر داد

مراجعه 4.2 میلیون مسافر به کمپ‌های نوروزی/ انجام 58 عملیات نجات دریایی و جاده‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در اجرای طرح نوروزی تاکنون حدود 4 میلیون و 420 هزار مسافر به کمپ‌های نوروزی هلال احمر مراجعه کردند.

مراجعه 4.2 میلیون مسافر به کمپ‌های نوروزی/ انجام 58 عملیات نجات دریایی و جاده‌ای

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالکریم شعبان‌زاده صبح امروز در جمع مدیران استان بوشهر اظهار داشت: هلال احمر با دو طرح امداد و راهنمایی مسافران با شعار جوان، ایمنی و آرامش از 24 اسفندماه 90 در خدمت مسافران نوروزی است.

این مسئول افزود: 18 پایگاه امدادی با 70 دستگاه خودرو سبک و سنگین، 16 آمبولانس و شش دستگاه خودرو نجات در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به فعالیت سه فروند شناور دریایی تصریح کرد: یک فروند بالگرد نیز تا دهم فروردین ماه به منظور امدادرسانی در مواقع ضروری در اختیار هلال احمر است.

شعبان‌زاده گفت: 350 نفر از امدادگران که دوره‌های تخصصی هم گذرانده‌اند در حال خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی با اشاره به طرح راهنمایی مسافران نوروزی بیان کرد: برای اجرای این طرح 18 پایگاه در کل استان فعال است و 400 نفر از داوطلبان هلال احمر به صورت 24 ساعته در کمپ‌های هلال احمر حضور دارند و تاکنون 300 هزار نقشه و بروشور تبلیغاتی بین مسافران توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: همچنین حدود 20 هزار کیف کمری حاوی اقلام مختلف امدادی در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به خیمه‌های نماز در کنار کمپ‌های نوروزی اضافه کرد: تاکنون 22 هزار نفر نیز از خیمه‌های نماز در کمپ‌های هلال احمر استفاده کردند.

وی اذعان داشت: در این مدت 58 مورد عملیات نجات دریایی و جاده‌ای داشتیم و عمده حوادث رانندگی در بوشهر نیز واژگونی خودرو بوده است.

شعبان‌زاده متذکر شد: از مجموع 533 نفر حادثه دیده 529 نفر نجات یافتند و 465 مصدوم داشتیم که 36 مورد به بیمارستان انتقال یافتند و 413 نفر سرپایی مداوا شدند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول