اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد:

استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای از نیازهای اصلی تایباد است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای از نیازهای اصلی تایباد است که در حال حاضر با راه‌اندازی یک پست موافقت شده و در مرحله تجهیز است.

استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای از نیازهای اصلی تایباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا صیادی در این بازدید اظهار داشت: در ایام نوروز، 97 مورد درمان سرپایی و اسکان موقت 19 مسافر در راه‌مانده انجام شد.

وی کمک به رانندگان 16 دستگاه تریلی که در گردنه دردوی در سرمای ناگهانی پایان سال 90 گرفتار شده بودند و خرید تجهیزات امداد و ست هیدرولیک به ارزش 60 میلیون تومان برای حوادث جاده‌ای و آموزش تخصصی نیرو برای استفاده از آن را از اقدامات انجام شده در روزهای پایانی سال 90 عنوان کرد.

صیادی هم‌چنین به برگزاری 42 دوره آموزشی 35 ساعته برای معلمان و دانش‌آموزان در شهرستان‌های تایباد و باخرز در سال 90 اشاره کرد و برگزاری 3 دوره 80 ساعته تخصصی و 38 دوره 8 ساعته ویژه رانندگان وسایل‌نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین را در اشاعه فرهنگ امداد بسیار مؤثر خواند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد هم‌چنین  آموزش 386 هزار مهاجر افغانی در مورد خطرات مین را از دیگر برنامه‌های این جمعیت اعلام کرد که در سال گذشته در مرز دوغارون انجام شده است.

صیادی راه‌اندازی 15 کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر، اعزام کاروان سلامت به روستاها، راه‌اندازی 3 کانون امداد روستایی دربند، بهلول‌آباد و آبقه و آموزش دهیاران بخش مرکزی تایباد را از دیگر برنامه‌های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ امداد عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد هم‌چنین با اشاره به موقعیت خاص شهرستان تایباد و تردد روزانه بیش از هزار کامیون در محورهای شهرستان و پیشرو بودن جمعیت هلال‌احمر تایباد در حوادثی که در  افغانستان امکان بروز آن هست به تأسیس این جمعیت درسال 1342 در تایباد اشاره و خواستار ارائه امکاناتی متناسب به این مرکز 38 ساله شد.

وی استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی شهرستان خواند که در حال حاضر با راه‌اندازی یک پست موافقت شده و در مرحله تجهیز است.

حسین ابراهیمی، سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد در ادامه با قدردانی از زحمات نیروهای امدادی مستقر در پست امدادی اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت انسان‌های آسیب‌دیده که در ذات کار امدادگران هلال‌احمر وجود دارد یکی از پسندیده‌ترین کارهای انسانی است.

وی تخصص را از ویژگی‌های امدادگران جمعیت هلال‌احمر دانست که سبب افزایش ضریب اطمینان از صحت امدادرسانی شده و تلفات انسانی را در حوادث کاهش می‌دهد.

سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد افزود: حضور فعال جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی، نظارتی و خدماتی همکار با ستاد تسهیلات نوروزی سبب شده است تعطیلاتی همراه با امنیت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی در شهرستان مرزی تایباد داشته باشیم.

ابراهیمی هم‌چنین با تقدیر از برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای طیف‌های مختلف اجتماعی در سال 90، گفت: امید است این دوره‌ها در سال 91 نیز تداوم یابد.

سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد افزود:جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد در سال 90 کارنامه موفقی داشته است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول