اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد:

برداشت 12 هزار تن انواع سبزیجات از مزارع شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از برداشت بیش از 12 هزار تن انواع سبزیجات از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت 12 هزار تن انواع سبزیجات از مزارع شوشتر
نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: برداشت پاییزه سبزی از سطح 500 هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه سبزیجات در شوشتر بیش از هر شهرستان دیگری در خوزستان در دستور کار کشت کشاورزان است، افزود: کاشت سبزیجات در خوزستان بیش از هر شهری در دستور کار کشاورزان شوشتری است و به این دلیل شوشتر به قطب سبزی‌کاری تبدیل شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برداشت این محصول از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا آخر فروردین ماه سال 91 ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود 12 هزار تن محصول از سطح مذکور برداشت و روانه بازار مصرف شود.
پوررکنی با اشاره به اینکه باید از بخش کشاورزی حمایت شود، خاطر نشان کرد: باید برای بازار فروش این سبزی در استان و استان‌های مجاور تلاش کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر متوسط برداشت سبزی را در هر هکتار 25 تن اعلام کرد و افزود: این محصول که شامل انواع سبزیجات برگی است در دهستان‌های میان آب، مدرس و حومه کشت می‌شود.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت سبزی نسبت به سال زراعی گذشته 10 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: این محصول علاوه بر فروش در بازارهای شهرستان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.
وی افزود: برداشت صیفی‌جات از سطح 2 هزار هکتار شامل هندوانه، خربزه و خیار در شهرستان آغاز و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب پیش بینی می‌شود از سطح مذکور 45 هزار تن محصول صیفی برداشت شود که به کشورهای حوزه خلیج فارس و بازار داخلی عرضه می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول