اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهش در توسعه سلامت

آموزش خودپنداره دانشجویان را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روان‌پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یافته‌های حاصل از یک پژوهش نشان‌دهنده تاثیر مثبت برنامه آموزشی توجیهی بر خودپنداره عمومی دانشجویان پرستاری است.

آموزش خودپنداره دانشجویان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، الهه شکوهی‌طرقی صبح امروز در همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند با ارائه تحقیقی اظهار داست: پرستاران به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های ارائه‌دهنده خدمات سلامت به خودپنداره سالم و بالایی نیاز دارند زیرا خودپنداره به عنوان بزرگ‌ترین عامل تعیین‌کننده رفتار شناخته می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر به صورت جهانی بالا بردن خودپنداره به عنوان یک هدف مهم در آموزش عالی مطرح شده است و در حقیقت یکی از اهداف آموزش، کسب موفقیت تحصیلی و در کنار آن حفظ و ارتقای سطح سلامت بهداشت روان دانشجویان است.

کارشناس ارشد روان‌پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تحقیقش در زمینه خودپنداره تصریح کرد: در این مطالعه تجربی دو گروه پیش‌آزمون و پس‌آزمون و پیگیری 50 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد شرکت کردند و در دو گروه به صورت تصادفی تقسیم شده و سنجش با استفاده از پرسشنامه خودپنداره پرستاری که به بررسی ابعاد مختلف خودپنداره پرستاری از جمله خودپنداره عمومی آنها می‌پردازد، صورت گرفت.

وی افزود: پرسشنامه در آغاز کار، بلافاصله پس از اتمام برنامه آموزشی و توجیهی که شامل شش جلسه 90 دقیقه‌ای به فاصله هر یک هفته بود و سه هفته بعد توسط آنها تکمیل شد.

شکوهی‌طرقی گفت: میانگین خودپنداره عمومی در مرحله قبل، بعد و سه هفته بعد از اتمام اجرای برنامه آموزشی توجیهی به صورت افزایشی معنی‌دار بوده در حالی که در گروه کنترل این تغییرات معنی‌دار نیست.

وی خاطرنشان کرد: یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان‌دهنده تاثیر مثبت برنامه آموزشی توجیهی بر خودپنداره عمومی دانشجویان پرستاری است.

انتهای پیام/ط4000/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول