اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خبر داد

جابه‌جایی روزانه 75 هزار نفر توسط قطار شهری مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ‌گفت: روزانه تعداد 75 هزار نفر با وسیله خط یک قطار شهری مشهد مسافرت درون شهری می‌کنند.

جابه‌جایی روزانه 75 هزار نفر توسط قطار شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود بیژنی ظهر امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت ناوگان خط دو قطار شهری مشهد اظهار کرد: با توجه به اقدامات و تجارب ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد و هم‌چنین پشت سر گذاشتن مشکلات و تأخیر ناشی از تحویل گرفتن و استفاده از واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد، احداث خط دو با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در اثر تجربیات گذشته انجام شده است، تعیین تکلیف واگن‌های مورد استفاده در خط دو هم‌زمان با ساخت و ساز تونل‌ها و پیاده‌سازی ریل‌ها است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به امضای قرارداد ساخت ناوگان خط دو قطار شهری مشهد، گفت: براساس شرایط این قرارداد تعداد 100 واگن مورد نیاز خط دو قطار شهری مشهد توسط شرکت داخلی واگن‌سازی تهران هم‌زمان با احداث خط دو ساخته و آماده تحویل می‌شود و در این صورت زمان انتظاری برای رسیدن واگن‌های قطار شهری صرف نمی‌شود.

بیژنی ضمن اشاره به حمایت‌های استانداری خراسان‌رضوی و هم‌چنین شهرداری مشهد در احداث و راه‌اندازی خط یک قطار شهری مشهد، ادامه داد: با مساعدت‌ها و همکاری‌های استانداری خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد با گذشت یک سال از بهره‌برداری خط یک قطار شهری، روزانه 75 هزار نفر با رشدی بالغ بر هزار و 500 درصد از قطار شهری برای مسافرت‌های درون شهری با بیشترین ایمنی و کیفیت و بالاترین سرعت استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 47 واگن در مشهد در حال خدمت‌رسانی هستند که با افزودن تعداد 10 واگن دیگر به ناوگان قطار شهری مشهد تا پیش از پایان سال 1390 فاصله بین رسیدن قطارها به ایستگاه کوتاه‌تر از زمان کنونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها برای رسیدن قطار 8 دقیقه عنوان کرد و اظهار کرد: فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در حال حاضر در حدود 8 دقیقه است که بر این اساس 80 درصد از استفاده‌کنندگان از قطار شهری مشهد در حدود 4 دقیقه در ایستگاه‌ها برای رسیدن قطار منتظر می‌مانند و در صورت رسیدن کل واگن‌های برنامه‌ریزی شده به قطار شهری، این زمان به دو دقیقه کاهش می‌یابد.

بیژنی با اشاره به هزینه‌بر بودن مراحل احداث و راه‌اندازی قطار شهری، ادامه داد: با توجه به نیاز به تزریق مالی به شرکت قطار شهری مشهد برای سرعت‌ دادن و اجرای به موقع خط دو قطار شهری مشهد، برای احداث و بهره‌برداری از خط دو قطار شهری مشهد در حدود 750 میلیارد تومان بودجه در طول سه سال پیش‌بینی شده است که در صورت همکاری و تزریق مقادیر مورد نیاز، خط 2 قطار شهری در زمان مناسب آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول