اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد:

میانگین تأخیر قطار شهری مشهد برابر با استاندارد جهانی است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: میانگین تأخیر قطار شهری مشهد برابر با استانداردهای جهانی و بین‌المللی است.

میانگین تأخیر قطار شهری مشهد برابر با استاندارد جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل میرزایی ظهر امروز در نشست خبری سازمان قطار شهری مشهد در محل سالن کنفرانس‌های شرکت قطار شهری مشهد اظهار کرد: سلسله تحولات تکنولوژی تأمین ناوگان در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه‌مدت به حالت کاملاً اتوماتیک رسیده است که در عین حال مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

وی ادامه داد: تحولات تکنولوژیکی ضمن اینکه ایمنی، سرعت و کیفیت اجرا را بالاتر می‌برد اما پیچیدگی‌های الکترونیکی فراوانی را نیز ایجاد می‌کند که در پاره‌ای از مواقع سبب ایجاد اختلالاتی در سیستم می‌شود.

وی با اشاره به بروز اختلالات و نواقص در زمان حرکت واگن‌های قطار شهری، گفت: دلیل تأخیرها و گاهاً مشکلاتی که در ارائه خدمات ایجاد می‌شود را باید به صورت موردی و دقیق مورد بررسی قرار داد، اما به طور مثال در آخرین اختلال در سیستم قطار شهری که پس از ماه‌ها حرکت منظم و بدون مشکل ایجاد شده بود، اتصال ضعیفی در یکی از کوپلین‌های میان واگن‌ها سبب‌ ایجاد اختلال و تأخیر قطارها شد که با توجه و سرعت عمل به هنگام، مشکل حل شده و روند طبیعی و منظم حرکت قطارها انجام شد.

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با تأکید بر ایمنی قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: بارش باران و برف نمی‌تواند در سیستم ناوگان قطار شهری مشهد ایجاد اختلال کند و یخ‌زدگی ریل‌ها تنها به دلیل کم شدن اصطکاک بررسی می‌شود که در چنین مواقعی نیز تمهیدات امنیتی دقیقی اندیشیده شده است.

میرزایی ادامه داد: در شیب‌های زیادی مانند پل پرتوی و یا میدان آزادی، یخ‌زدگی ممکن است احتمال کم شدن اصطکاک را ایجاد کند که در صورت بروز چنین مسئله‌ای، تمهیداتی مانند پاشیدن شن و ماسه بر روی ریل‌ها توسط خود قطار انجام می‌شود.

وی افزود: به علاوه در دمای هوای 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز در شرایط بالا بودن رطوبت هوا، احتمال یخ‌زدگی و کاهش اصطکاک وجود دارد که در چنین شرایطی، قطاری پیش از حرکت قطار اصلی برای بررسی و حل مشکلات احتمالی حرکت کرده و با مرتفع شدن مشکلات، قطار شهری اقدام به خدمت‌رسانی و جابه‌جایی مسافر می‌کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول